Nightrage – The Beginning Of A New Era!

You are currently viewing Nightrage – The Beginning Of A New Era!

Είναι πραγματικά πολύ αναζωογονητικό και ελπιδοφόρο να έχει κανείς την ευκαιρία να συνομιλεί με άτομα που παθιάζονται με αυτό που κάνουν, που συνδυάζουν τον επαγγελματισμό με τη ρομαντικότητα και που στην τελική αντιπροσωπεύουν αυτό που είναι η μουσική και κυρίως η metal για όλους εμάς που την παρακολουθούμε ως θεατές. Ο Μάριος Ηλιόπουλος, κιθαρίστας και ιδρυτής των NIGHTRAGE και ο Κωνσταντίνος Τόγκας, ο νέος τους τραγουδιστής, μίλησαν στο THE GALLERY για όλα. Για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν για το πώς βλέπουν τη μουσική και το μέλλον της αλλά και για το μέλλον της μπάντας που ετοιμάζεται να εκτοξευτεί.


-Καλησπέρα Μάριε και Κωνσταντίνε! Καλώς ήρθατε στο περιοδικό μας. Είναι μεγάλη μας τιμή!!

Μάριος Ηλιόπουλος: Εμείς ευχαριστούμε για την πρόσκληση!

-Μάριε, θέλω να ξεκινήσουμε με εσένα και να μου πεις τι έκανες μέχρι να ξεκινήσεις τους NIGHTRAGE το 2000. Πώς έφτασες δηλαδή στο καλοκαίρι του 2000 που είπες ότι θα φτιάξεις τη δική σου μπάντα.

Μάριος Ηλιόπουλος: Η πρώτη μου μπάντα ήταν οι EXHUMATION με τους οποίους είχαμε ηχογραφήσει τρία άλμπουμς στη Σουηδία. Ένα με τον Dan Swano και τα άλλα δύο με τον Fredrik Nordstrom. Για μένα οι EXHUMATION ήταν μεγάλο σχολείο θα έλεγα. Μάλιστα όταν διαλύθηκαν πήραμε το όνομα για τη νέα μπάντα από ένα τους τραγούδι που υπήρχε στο άλμπουμ «Traumaticon». Οπότε κάπως έτσι προέκυψαν οι NIGHTRAGE, οι οποίοι ήταν το επόμενο βήμα. Η φυσική συνέχεια καθώς εγώ ήθελα να συνεχίσω να παίζω μουσική.

-Εσύ, από ό,τι ξέρω, δεν γεννήθηκες στην Ελλάδα, σωστά;

Μάριος Ηλιόπουλος: Σωστά, έχω γεννηθεί στην Αυστραλία, στο Σίδνεϊ. Μετά ήρθαμε στην Ελλάδα. Στη συνέχεια πήγα με τους γονείς μου στη Σουηδία και από εκεί ξανά πίσω στην Ελλάδα όπου και δημιουργήσαμε τους NIGHTRAGE το 2000 όπως είπαμε. Συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη. Όταν όμως βγάλαμε το πρώτο μας demo μετακόμισα μόνιμα στη Σουηδία και έμειναν εκεί 13,5 χρόνια.

-Στη Σουηδία μετακόμισες για τη μπάντα ή για άλλους λόγους;

Μάριος Ηλιόπουλος: Για την μπάντα και μόνο. Τους πρώτους έξι μήνες των NIGHTRAGE που βρισκόμουν στην Ελλάδα ένιωθα ότι μου είχαν κόψει τα πόδια, ότι είχα διαλυθεί. Αισθανόμουν πολύ άσχημα γιατί δεν μπορούσα να βρω τα κατάλληλα άτομα ώστε να συνεχίσω αυτό που είχα στο μυαλό μου αφού γενικά είχα έναν πολύ ξεκάθαρο στόχο για το τί θέλω να κάνω στη μουσική. Ο μόνος δρόμος για μένα ήταν η Σουηδία, από την οποία είχα μία μικρή εμπειρία λόγω των EXHUMATION και των τριών album που έκανα, οπότε θεώρησα ότι πηγαίνοντας εκεί, θα ψάξω και θα βρω όλες τις ευκαιρίες που θα μπορούσαν να μου παρουσιαστούν και να έχω ένα καλύτερο μέλλον για αυτό το μουσικό μου όραμα που είναι η NIGHTRAGE.

-Φαντάζομαι έχει να κάνει και με το είδος που ήθελες να παίζεις, να παίζουν οι NIGHTRAGE.

Μάριος Ηλιόπουλος  Ναι, ακριβώς. Στη Σουηδία αυτό το είδος μουσικής είναι κάτι σαν την εθνική τους μουσική. Ας πούμε ότι πήγα στο κέντρο των εξελίξεων. Όπως αν θέλεις να παίξεις μπλουζ, θα πας στο Τέξας, Πήγα ακριβώς εκεί που έπρεπε. Σκέφτηκα ότι αφού παίζω αυτού του είδους τη metal, το λογικότερο θα ήταν να πάω στο στούντιο που ξέρω ότι θα μου βγάλουν καλό ήχο, στην πόλη που υπάρχει αυτό το ιδίωμα..

-Όλα αυτά τα χρόνια, είχατε αρκετές αλλαγές μελών. Εσύ είσαι το μοναδικό ιδρυτικό μέλος που έχει μείνει στη μπάντα.

Μάριος Ηλιόπουλος: Ναι, ισχύει αυτό.

-Όλες αυτές οι αλλαγές πόσο δυσκόλεψαν την πορεία του συγκροτήματος ή πόσο τη βοήθησαν; Πόσο άλλαξαν την μπάντα;

Μάριος Ηλιόπουλος : Θα έλεγα ότι όντως είχαμε πάρα πολλές αλλαγές. Όταν ξεκίνησα βασικά τη μπάντα, ήμουν ουσιαστικά μόνος μου. Δεν είχα άλλα μέλη ειδικά στο πρώτο άλμπουμ («Sweet Vengeance»). Όλοι οι άλλοι ήταν session μουσικοί.. Και ο Tomas Lindberg στα φωνητικά ή ο Per Moller Jensen από τους THE HAUNTED που έπαιξε τύμπανα. Οπότε ουσιαστικά ήμουν μόνο μου. Στο δεύτερο άλμπουμ («Descent Into Chaos»), κατά κάποιο τρόπο άρχισα να έχω ένα πιο σταθερό line-up, αλλά ξέρεις, είναι δύσκολο να ακολουθήσει κάποιος το όνειρό σου. Δηλαδή, όταν εσύ έχεις ένα συγκεκριμένο στόχο για κάτι, δε βρίσκεις εύκολα τα κατάλληλα άτομα που θα ακολουθήσουν αυτό που αγαπάς και αυτό που θες να κάνεις. Και όσο έχει να κάνει με μια μπάντα ή ένα μουσικό όραμα, από ό,τι έχω καταλάβει από την δικιά μου εμπειρία, είναι πάρα πολύ δύσκολο. Πλέον όμως μπορώ να πω ότι το κατάφερα με αυτό το άλμπουμ, το «Remains of A Dead World». Πιστεύω ότι έχω βρει τα σωστά άτομα που γουστάρουν αυτό που κάνουν, αγαπάνε την μπάντα και θα ακολουθήσουν την μπάντα σε όλα τα βήματα που πρέπει να κάνει. Αλλά για μένα ήταν ένα πολύ δύσκολο ταξίδι, οπότε νομίζω ότι όλες αυτές οι αλλαγές είχαν, ναι μεν αρνητικό πρόσημο, αλλά επίσης και θετικό. Ναι μεν από την μία χάσαμε κάποια μέλη, αλλά από την άλλη ο ήχος μας δεν έχει αλλάξει ποτέ. Πάντα είχαμε αυτό το στίγμα το συγκεκριμένο, πάντα είχαμε αυτό τον ήχο που είναι ξεκάθαρος με δόσεις πρωτοτυπίας όμως. Δεν ξέρω με τι έχει να κάνει αυτό, έχει να κάνει και με το τρόπο που παίζω κιθάρα ή με το τρόπο που γράφω, αλλά πάντα υπήρχε αυτό το στίγμα, η υπογραφή που δεν άλλαξε ποτέ. Αυτό το στοιχείο μας βοηθάει ώστε να μην ακουγόμαστε σαν τις άλλες μπάντες. Πάντα πιστεύω ότι παρά τις όποιες δυσκολίες δηλαδή, κρατήσαμε τη μουσική μας ταυτότητα καθαρή.

Φαντάζομαι ότι από τη στιγμή που εσύ έχεις το control, ας πούμε, της δημιουργίας μουσικής, έχει κάποια λογική οπότε και τα άτομα που έρχονται στην μπάντα ξέρουν ποιο μουσικό μονοπάτι θα ακολουθήσουν.

Μάριος Ηλιόπουλος : Εντάξει είχαμε πολλά πάνω και κάτω σε αυτό το θέμα σίγουρα με την μπάντα.

-Νομίζω γενικά στη metal γίνεται αυτό με τις αλλαγές μελών, είναι ελάχιστα τα συγκροτήματα που έχουν σταθερό line up για πολλά χρόνια.

Μάριος Ηλιόπουλος :Σίγουρα δεν είναι εύκολο αλλά όπως είπα και πριν είναι δύσκολο να βρεις ανθρώπους που να θέλουν να ακολουθήσουν το όνειρο σου. Ο καθένας έχει το δικό του όνειρο στη μουσική οπότε μέχρι να βρω εγώ το δικό μου, μου πήρε αρκετά χρόνια και τελικά να βρω τα σωστά άτομα. Αλλά θέλω να πιστεύω ότι τώρα επιτέλους είμαστε όλοι πολύ προσγειωμένοι και πολύ προσηλωμένοι στο στόχο που έχουμε θέσει σαν μπάντα ώστε να κάνουμε μια πολύ δυνατή ομάδα αυτή τη στιγμή.

-Θέλω να μου πεις για τις δύο τελευταίες αλλαγές. Του προηγούμενου τραγουδιστή σας που τον αντικατέστησε ο Κωνσταντίνος (Τόγκας) αλλά και την αλλαγή του Γιώργου (Στάμογλου) στα ντραμς και την επιστροφή του Φώτη Μπενάρδο. Τουλάχιστον για μένα ήταν κάπως απότομο όλο αυτό και απροσδόκητο.

Μάριος Ηλιόπουλος : Με τον Ronnie (Nyman) ήμασταν μαζί 10 χρόνια. Ήταν μεγάλο χρονικό διάστημα και κάναμε αρκετά άλμπουμς μαζί. Βοήθησε αρκετά την μπάντα και τον ευχαριστώ γι’ αυτό. Αλλά ήρθε κάποια στιγμή το πλήρωμα του χρόνου όπου κι αυτός αποφάσισε και μας είπε από μόνος του ότι δεν μπορεί να προσφέρει στην μπάντα το 100% του εαυτού του. Και επίσης είχε κάποια προσωπικά θέματα, προσωπικά προβλήματα. Και λόγω αυτών έπρεπε να φύγει. Το σεβαστήκαμε εννοείται. Είναι δύσκολο να ακολουθείς ένα συγκρότημα γιατί εγώ όπως είπα και πριν έχω ένα πολύ ξεκάθαρο στόχο. Οπότε νομίζω έγινε για καλό αυτό αφού μπορέσαμε και βρήκαμε τον Κωνσταντίνο μέσω του Φώτη, ο οποίος μας βοήθησε πολύ. Νοιώθουμε τυχεροί που έχουμε έναν άνθρωπο με μεγάλη όρεξη για τη μουσική και με πολύ ταλέντο στα φωνητικά. Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος αφού δεν πίστευα ποτέ ότι θα βρω έναν Έλληνα τραγουδιστή με τόσο πολύ πάθος και ταλέντο και νομίζω ότι είμαστε τυχεροί σε αυτό. Όσον αφορά τον ντράμερ, έφυγε για τους δικούς του λόγους. Δεν ξέρουμε ακόμα ποιοι είναι αυτοί αλλά νομίζω ότι και αυτό τελικά έγινε για καλό αφού έχουμε πλέον ξανά μαζί μας τον Φώτη. Για μένα, ο Φώτης είναι ένας από τους καλύτερους ντράμερς που υπάρχουν στη metal και επέστρεψε μετά από 20 χρόνια στους NIGHTRAGE. Βέβαια, ασχολούταν με την παραγωγή του άλμπουμ οπότε δεν είχε φύγει ουσιαστικά εντελώς. Έκανε την παραγωγή, το mixing, το engineering. Ουσιαστικά ήταν το έκτο μέλος της μπάντας. Και ξαφνικά έγινε το πέμπτο. Δεν ήταν δύσκολο να ενσωματωθεί απλά για μένα ήταν μεγάλη έκπληξη. δεν το περίμενα.

-Ήταν κάτι που του το ζήτησες;

Μάριος Ηλιόπουλος: Όχι, εγώ δε θα ζητούσα ποτέ κάτι από τον Φώτη γιατί σέβομαι τη δουλειά του, σέβομαι αυτό που κάνει. Έχει το στούντιό του, τη δουλειά του, την οικογένειά του, τις μπάντες που παίζει και δεν ήθελα να του φορτώσω ακόμα μία υποχρέωση. Οπότε δεν μου είχε περάσει καν από το μυαλό. Αλλά όταν του ανέφερα το τι έγινε, μου είπε ότι έρχεται αμέσως στην μπάντα να βοηθήσει.

-Θα είναι μόνιμο μέλος ή προσωρινό μέχρι να βρεθεί κάποιος άλλος;

Μάριος Ηλιόπουλος: Όχι, γύρισε μόνιμα στην μπάντα πλέον.

-Κωνσταντίνε πες μας από τη δική σου πλευρά πώς προέκυψε αυτή η ξαφνική συνεργασία;

Κωνσταντίνος Τόγκας: Ήταν πέρυσι στο τέλος Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου  και ήμουν με τη δική μου μπάντα στο στούντιο του Φώτη Μπενάρντο (Devasoundz). Κάποια στιγμή παίρνει τηλέφωνο ο Μάριος τον Φώτη και απαντάει ο Φώτης με ανοιχτή ακρόαση. Ο Μάριος ήταν αγχωμένος γιατί πλησίαζε το live τους στη Γερμανία και ο τραγουδιστής που είχαν βρει τους είπε τελευταία στιγμή ότι δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει τελικά. Το ακούω εγώ αυτό και μόλις έκλεισαν το τηλέφωνο είπα στον Φώτη να τους πει ότι ενδιαφέρομαι εγώ και ότι μπορώ να πάω. Ο Φώτης με ρώτησε αν είμαι σίγουρος αφού θα έπρεπε να μάθω 13 κομμάτια μέσα σε λιγότερο από 15 ημέρες αλλά εγώ ήμουν εντελώς σίγουρος ότι μπορούσα. Οπότε πήρε κατευθείαν τηλέφωνο τον Μάριο και του είπε ότι υπάρχει ένα παιδί εδώ αν θέλουν να δοκιμάσουν. Το ίδιο βράδυ ο Μάριος μου έστειλε τα κομμάτια, ηχογράφησα ένα στο σπίτι μου, του το έστειλα και μετά από δύο μέρες και αφού είδαν και κάποιους άλλους τραγουδιστές με ενημέρωσαν ότι ενδιαφέρονται. Πήγαμε στη Σουηδία όπου και τα υπόλοιπα παιδιά μου είπαν ότι πέρασαν τέλεια και το αποτέλεσμα βγήκε όπως έπρεπε δεδομένου και του χρόνου που είχαμε στη διάθεσή μας. Μετά από αυτό με ρώτησαν αν θέλω να συμμετέχω κανονικά στη μπάντα και φυσικά δέχτηκα αμέσως αφού ταιριάξαμε αμέσως και μουσικά αλλά και ως φίλοι, κυρίως με τον Μάριο αλλά και με τον Φώτη που έτσι κι αλλιώς τον ήξερα από πριν. Αλλά και με τα παιδιά από Σουηδία που μακάρι να τους έβλεπα πιο συχνά.

-Η ιστορία αυτή είναι ο ορισμός του «βρήκα την ευκαιρία και την άρπαξα από τα μαλλιά»!

Κωνσταντίνος Τόγκας: Εγώ πήγα αποφασισμένος γιατί ήταν πάντα το όνειρό μου να είμαι σε μια metal μπάντα και αυτό το όνειρο το κυνηγάω ήδη τα τελευταία δύο-τρία χρόνια. Οπότε νομίζω αυτό που έγινε με τον Μάριο και τους NIGHTRAGE μου κέρδισε πολύ χρόνο.

Κωνσταντίνος Τόγκας

Πριν από αυτό τι έκανες;

Κωνσταντίνος Τόγκας: Έπαιζα από μικρός σε μπάντες, όχι πάντα metal. Metalcore, deathcore τέτοια πράγματα. Και το 2022 αποφάσισα ότι θέλω να γίνω full time τραγουδιστής. Μέχρι να πεθάνω να παίζω μουσική και το έχω σκεφτεί πολύ. Είμαι σίγουρος ότι αυτό θέλω να κάνω μέχρι το τέλος όπως και ο Μάριος άλλωστε. Απλά εγώ άργησα να το πάρω απόφαση οπότε πλέον κάνω ό,τι μπορώ και είμαι αποφασισμένος. Όπως σου είπα, πάντα έπαιζα σε μπάντες. Όχι τόσο ενεργά και επίμονα γιατί είχα ανασφάλεια ως προς το τί μπορεί να μου προσφέρει η metal αργότερα στη ζωή μου αλλά συνειδητοποίησα πως ούτε τα λεφτά, ούτε οι σχέσεις, οι παρέες ή τα ταξίδι μου προσφέρουν την ικανοποίηση που μου προσφέρει η μουσική. Πολύ γρήγορα λοιπόν έπεσα με τα μούτρα σε αυτό και ευτυχώς βρέθηκε ο Μάριος και οι NIGHTRAGE και τώρα είμαι εδώ και δίνω και συνέντευξη. Και έχω πολύ δουλειά. Και σαν perfomer και σαν χαρακτήρας και μαθαίνω ακόμα πολλά. Για παράδειγμα, ο Μάριος ήρθε τώρα από Θεσσαλονίκη κυρίως για να κάνουμε πρόβα οι δυο μας.

Μάριος Ηλιόπουλος

-Μιας και είπατε για πρόβες, τι ετοιμάζετε για το επόμενο διάστημα;

Μάριος Ηλιόπουλος: Έχουμε κλείσει δύο shows στην Ιαπωνία για τον Οκτώβριο και μάλιστα η Spiritual Beast, μία εταιρεία από την Ιαπωνία, θα κυκλοφορήσει το «Remains Of The Dead World» στην Ιαπωνία με ένα extra bonus τραγούδι. Οπότε μας έγινε η πρόταση να κάνουμε δύο back to back shows στο Τόκυο με διαφορετικά setlists μάλιστα. Επίσης έχουμε κλείσει και ένα φεστιβάλ στη Νότια Κορέα και ενδέχεται να παίξουμε και στην Αυστραλία κάποιες συναυλίες. Κλείσαμε και μία συμφωνία με τη Merch Raven στην Αυστραλία όπου πουλάμε 3 μπλουζάκια μας και η ίδια η εταιρεία ενδιαφέρεται να μας φέρει στην Αυστραλία. Αυτά τα τρία show είναι τα κλεισμένα. Επίσης έχουμε και μια περιοδεία του χρόνου για Ευρώπη από την εταιρείας μας, την Metallian Productions, ενώ σίγουρα θα κάνουμε και κάποιες συναυλίες σε Αθήνα- Θεσσαλονίκη προς το τέλος της χρονιάς ή στις αρχές της επόμενης γιατί θέλουμε να παρουσιάσουμε τα καινούργια μας τραγούδια στο ελληνικό κοινό. Τέλος, έχουμε και μια συμφωνία με την Continental Touring για Βόρεια Αμερική όπου ψάχνουμε κάποια φεστιβάλ ή κάποιο τουρ ίσως και παράλληλα ψαχνόμαστε και για Λατινική Αμερική. Έχουμε στοχεύσει σε πολλά μέρη και ευελπιστούμε να επικοινωνήσουμε το νέο μας άλμπουμ σε όσο περισσότερο κόσμο μπορούμε.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Ειδικά τώρα με την έλευση του Φώτη, οι εταιρείες δείχνουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Μάλιστα, επειδή ένας booker με τον οποίο συνεργαζόμαστε, οι Metallian Records, είναι Γαλλική εταιρεία σκεφτόμαστε μήπως καταφέρουμε να κλείσουμε σε κάποια μεγάλα φεστιβάλ όπως το Hellfest. Ο ίδιος ο Φώτης έχει κινητοποιηθεί και θέλει να παίξουμε όσο περισσότερο γίνεται.

Μάριος Ηλιόπουλος: Η έλευση του Φώτη ανοίγει πόρτες αφού έχει χτίσει ένα όνομα στον χώρο τόσο ως ντράμερ όσο και ως παραγωγός. Εγώ όταν τον είχα πάρει στο συγκρότημα την πρώτη φορά ήταν ακόμα νέος αλλά πλέον έχει φτιάξει ένα σημαντικό όνομα. Επίσης είναι ένας από τους πιο ευγενικούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει και είναι θαύμα που γύρισε στους NIGHTRAGE αφού έτσι κάναμε μεγάλο άνοιγμα και μας ανοίγει και άλλες πόρτες.

Οπότε μιλάμε για κανονική full time job η ενασχόληση με το συγκρότημα. Αναρωτιέμαι υπάρχει η δυνατότητα να ζήσετε από αυτό;

Μάριος Ηλιόπουλος: Ναι, είναι full time job αν και στο μυαλό μου δεν είναι δουλειά. Ψυχικά ναι, μας γεμίζει πλήρως. Οικονομικά όχι αν και θα το θέλαμε να συμβεί κάποια στιγμή. 

Κωνσταντίνος Τόγκας: Ευτυχώς έχουμε την εταιρεία που μας καλύπτει. Έτσι πλέον οι NIGHTRAGE έχουν φτάσει σε ένα επίπεδο που η εταιρεία μας στηρίζει στο οικονομικό κομμάτι ενώ και ο Μάριος από την πλευρά του κάνει πάρα πολύ προσωπική δουλειά. Έχει τη δική του δουλειά αλλά η βασική του ενασχόληση είναι οι NIGHTRAGE. Ούτε εγώ το βλέπω σαν δουλειά αλλά μου αρέσει να επενδύω σε αυτό που κάνω γιατί θέλω να μεγαλώνουμε όλο και περισσότερο και πλέον έχουμε μία τρομερή ευκαιρία ειδικά τώρα με τον Φώτη, με τη σύνθεση που έχουμε αλλά και με το νέο μας άλμπουμ. Θέλουμε να συνεχίσουμε έτσι και το επόμενο άλμπουμ να είναι ακόμα καλύτερο. Έχουμε πολλή όρεξη και ενέργεια και θέλουμε να προσφέρουμε ωραίο θέαμα στο κοινό οπότε θεωρώ ότι όλο αυτό μπορεί να αποφέρει κάτι και σε εμάς. Όχι για να τα βάλουμε στην τσέπη αλλά να τα επενδύσουμε πίσω στους NIGHTRAGE. Να κάνουμε έναν καλύτερο δίσκο, να γυρίσουμε καλύτερα βίντεο κλιπ. Μακάρι κάποια στιγμή να βιοποριζόμαστε και εμείς από αυτό αλλά ο πρώτος στόχος είναι να δυναμώσουν οι NIGHTRAGE, κάτι που ήδη γίνεται βέβαια. Εμείς έχουμε μάθει να τα βγάζουμε πέρα με τις δικές μας δουλειές.

Μάριος Ηλιόπουλος: Σίγουρα δεν έχει να κάνει με τα λεφτά, δεν είναι αυτοσκοπός,  αλλά και αυτά χρειάζονται αφού και εμείς πουλάμε ένα προϊόν. Θέλοντας και μη είναι κάτι εμπορικό. Εμείς όμως βλέπουμε τους εαυτούς μας ως καλλιτέχνες, με τη ρομαντική πλευρά αλλά ξέρω ότι δεν είναι απολύτως έτσι. Πρέπει να βλέπουμε και τις δύο όψεις γιατί όπως και να το κάνουμε μιλάμε για ένα προϊόν που πρέπει να προωθηθεί σωστά, να πουλήσει καλά για να μπορέσουμε και εμείς μετά να πάμε στο επόμενο βήμα.

-Το έχουμε ξανασυζητήσει ότι ελάχιστες Ελληνικές μπάντες ζουν από αυτό. Εννοώ τα μέλη των μπαντών να ζουν από αυτό και όχι απλά να βγαίνουν τα έξοδα της μπάντας. Απλά θεωρώ ότι είναι κρίμα να υπάρχουν τόσο φοβερές μπάντες και μουσικοί και τελικά να μη τους μένει κάτι από όλο αυτό.

Μάριος Ηλιόπουλος: Το βασικό είναι να κάνεις καλή δουλειά. Να βλέπουμε τη ρομαντική πλευρά έως ένα σημείο αλλά αν μείνεις μόνο εκεί δεν θα σου βγει σε καλό. Ούτε αν κάνεις κάτι με εντελώς εμπορικούς όρους. Ειδικά στη metal πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία. Εντάξει, παίζουμε για τη φανέλα αλλά υπάρχει και η επιβίωση στη μέση. Θέλω η μπάντα να μη δημιουργεί προβλήματα ώστε να μπορούμε να κάνουμε το επόμενο βήμα με άνεση.

Διαβάστε την κριτική του THE GALLERY Web Magazine σχετικά με το άλμπουμ “Remains of a Dead World” πατώντας στο εξώφυλλο απο πάνω!

Κωνσταντίνος Τόγκας: Εμένα η άποψή μου είναι ότι πρέπει να υπάρχουν άτομα που να πιστεύουν σε αυτό που γίνεται. Το υλικό είναι πολύ ισχυρό, ήρθε και ο Φώτης οπότε θεωρώ ότι τα επόμενα δύο χρόνια οι NIGHTRAGE θα πατήσουν ακόμα πιο γερά στα πόδια τους. Μέχρι τώρα, ουσιαστικά μόνο ο Μάριος το πάλευε. Το καταλαβαίνω γιατί έχουμε συζητήσει πολύ και το βλέπω ακόμα και μέσα από τα τραγούδια που τραγουδάω. Καταλαβαίνω ποιος έχεις προσπαθήσει περισσότερο ειδικά τα τελευταία 10 χρόνια. Ποιος ήθελε να είναι εδώ και ποιος δεν ήθελε ή το έβλεπε σαν χόμπι και το έβαζε ως πέμπτη προτεραιότητα. Τώρα για όλους μας οι NIGHTRAGE είναι πρώτη προτεραιότητα και έχουμε αλλάξει ταχύτητα. Η μπάντα είναι πολλά χρόνια στο χώρο αλλά πλέον ο φόρτος έχει μοιραστεί σε περισσότερα άτομα που το κάθε ένα προσφέρει. Χωρίς αμφιβολία βέβαια ο Μάριος κάνει ακομα τα περισσότερα αλλά πλέον έχουμε μοιραστεί τις ευθύνες τόσο όσον αφορά την υλοποίηση όσο και σε συμβουλευτικό επίπεδο. Πλέον γίνονται συζητήσεις και λαμβάνονται από κοινού αποφάσεις. Για παράδειγμα, ο Φώτης γνωρίζει πολύ καλά τη βιομηχανία οπότε τον συμβουλευόμαστε. Αυτό γινόταν και πριν βέβαια αλλά ακόμα περισσότερο τώρα. Πριν το έβλεπε από την πλευρά του παραγωγού αλλά τώρα που είναι μόνιμο μέλος το βλέπει και αυτός διαφορετικά. Ο Φώτης δεν είναι ούτε 20 μέρες και ήδη έχουν αλλάξει τα πράγματα. θέλουμε να ακουστεί αυτό και να πούμε ποιες είναι οι προθέσεις μας οι οποίες είναι γνήσιες και αδιαπραγμάτευτες. Να βγούμε έξω και να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε.

-Ας μιλήσουμε λίγο για το νέο σας άλμπουμ. Αρχικά,θέλω να περιγράψεις τη διαδικασία δημιουργίας ενός άλμπουμ.

 Μάριος Ηλιόπουλος: Κοίταξε όλα ξεκινάνε από την συγγραφή των κομματιών. Κάνω κάποια ταξίδια στη Σουηδία με τον Magnus και γράφουμε μαζί τα τραγούδια. Όλη η μουσική δηλαδή γράφεται από τις ιδέες που έχω με τον άλλο κιθαρίστα γιατί εγώ είμαι πολύ open minded σε αυτό το θέμα δεν θέλω να είναι μόνο τα riff μου ή οι ιδέες μου. Αφήνω και τον Magnus να βάζει όλες τις ιδέες του μέσα και αυτό είναι κάτι που τον κάνει τεράστια χαρούμενο. Είναι κάτι που ακούς στο album και νομίζω ότι δίνει μια διαφορετικότητα και δίνει μια δόση φρεσκάδας που ίσως δεν θα υπήρχε αν έγραφα μόνο εγώ. Πιστεύω αυτή η ομαδικότητα που έχουμε και η χημεία οδηγεί σε αυτό το αποτέλεσμα. Οπότε η μουσική ξεκινά από εμάς μετά έρχεται ο Κωνσταντίνος βάζει τους στίχους του, ο Φώτης βάζει τα ντραμς του ο Francisco βάζει τις μπασογραμμές του. Έτσι, χτίζεται σιγά σιγά το κάθε κομμάτι. Νομίζω όμως αυτό θα αλλάξει στα επόμενα album, θα αλλάξει αυτή η τακτική. Θα έχει λόγο και ο Κωνσταντίνος και ο Φώτης οπότε θα υπάρχουν ακόμα περισσότερες ιδέες στα τραγούδια και πιστεύω περισσότερος πλούτος στο θέμα της σύνθεσης.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Επίσης θα υπάρχει μεγαλύτερη φροντίδα για το κάθε τραγούδι. Θα βλέπουμε το riff πως θα ταιριάζει καλύτερα με το μπάσο. Πώς θα ταιριάξουν καλύτερα τα τύμπανα με το ρυθμικό κομμάτι. Ο Φώτης θα προσθέσει τις ιδέες του και πιστεύω ότι θα τις ακούμε και θα λέμε τι φοβερή ιδέα είναι αυτή και τι παίζει ο τύπος. Στη συνέχεια θα πάρουμε όλο το σύνολο και θα δούμε πως θα ταιριάξει με τη φωνή. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Δεν θα είναι πάντα το κλασικό intro, verse, refrain, δεύτερο κουπλέ κτλ. Θέλουμε να παρουσιάσουμε κάτι καινούργιο με παραδοσιακές death metal ρίζες βέβαια αλλά κάτι το οποίο θα το ακούσεις κάποιος και θα πει ότι πήγαμε τη μουσική μας ένα βήμα παρακάτω.  Αυτός είναι ο στόχος και από τις συζητήσεις που έχουμε κάνει με τον Μάριο. Υπάρχει όρεξη για δουλειά. Να πιάσουμε ένα τραγούδι και να το φτάσουμε στο 100%, όσο καλύτερο μπορούμε. Δεν θα ακολουθήσουμε κάποια πατέντα ούτε κάτι το οποίο δούλεψε στο παρελθόν. Και ο τελευταίος δίσκος το κάνει βέβαια αυτό.

Φώτης Μπενάρντο

-Σε σχέση με τους προηγούμενους, τι καινούργιο προσφέρει το τελευταίο σας άλμπουμ; Έτσι όπως το βλέπω εγώ, μου φαίνεται ότι εστιάζει λιγότερο στο melodic στοιχείο και περισσότερο στο death. Μου φάνηκε κάπως πιο σκληρός από τους προηγούμενους.

Μάριος Ηλιόπουλος: Δεν έχεις άδικο σε αυτό. Νομίζω είναι το επόμενο βήμα των NIGHTRAGE. Σίγουρα είναι πιο σκληρό από τα προηγούμενα. Αυτό έχει να κάνει και με τα φωνητικά του Κωνσταντίνου που είναι πιο άγρια αλλά έχουν και μία δόση δυναμικότητας γιατί παίζει με τις δυναμικές, πάει από μπάσα σε πρίμα, η φωνή του έχει tones, τα screams που κάνει. Έδωσε έναν μεγάλο έναν αέρα φρεσκάδας και ωριμότητας στα φωνητικά ο Κωνσταντίνος γιατί μου άρεσε πάρα πολύ η φωνή του από την αρχή. Όταν αλλάζεις τραγουδιστή είναι δύσκολο. Είτε θα καταστρέψεις την μπάντα ή θα τη φτιάξεις γιατί είναι μεγάλη η αλλαγή του τραγουδιστή και ο Κωνσταντίνος την πήγε ένα βήμα παραπάνω. Το άλμπουμ αυτό το ανέβασε πάρα πολύ.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Και η μίξη πιστεύω ότι παίζει ρόλο.

Μάριος Ηλιόπουλος: Φυσικά η μίξη και η παραγωγή που έκανε ο Φώτης είναι απίστευτη, έχει βγάλει ένα χαρακτήρα ΚΑΙ δεν μοιάζει με κάτι άλλο. Δεν είναι μια τυπική παραγωγή του Fredman ας πούμε. Eίναι κάτι πολύ πιο δουλεμένο από τον Φώτη και νομίζω η δουλειά του έχει φτάσει στο ίδιο επίπεδο με τον Jacob Hansen και το Fredman. Kαι μπορώ να σου πω και καλύτερος στο θέμα του πώς το κάνει, γιατί το δουλεύει πάρα πολύ.

-Δεν είναι τυχαίο ότι είναι στον χώρο τόσα χρόνια και έχει αναλάβει τόσες μπάντες.

Μάριος Ηλιόπουλος:  Τίποτα δεν είναι τυχαίο αλλά νομίζω αυτό το άλμπουμ έχει αυτόν τον αέρα της ανανέωσης και για μένα είναι το επόμενο βήμα των NIGHTRAGE.

Μάριος Ηλιόπουλος

-Οπότε θα το πάτε στο πιο σκληρό; Έχετε ξεκινήσει να γράφεται το επόμενο άλμπουμ;

Μάριος Ηλιόπουλος: Δεν ξέρουμε ακόμα πως θα πάει. Δεν έχουμε ξεκινήσει να γράφουμε αλλά πάντα θα υπάρχει το δίπολο brutality και ethereal melodies. Αυτό είναι οι NIGHTRAGE, πάντα αυτό κάναμε αλλά θα το πάμε ένα βήμα παραπέρα.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Σίγουρα θα έχει καθαρά φωνητικά του Φώτη, σίγουρα έχουμε κάποια ρεφραίν όπως στο «A Throne of Melancholy» ή στο «Nocturnal Thorns» τα οποία ο κόσμος τα γουστάρει πολύ. Κυρίως το «Nocturnal Thorns» το έχουν λατρέψει και άνθρωποι που δεν ακούν τόσο πολύ metal. Επίσης, το «Persevere Through Adversity» θεωρώ ότι είναι από τα καλύτερα τραγούδια αλλά έχει πολύ σκληράδα μέσα. Θα το ακούσει ένας μεταλάς. Εμείς θέλουμε να συνδυάσουμε αυτά που είπε ο Μάριος, δηλαδή αιθέριες μελωδίες, ξυλίκι, σκληρά riffs,  δηλαδή death metal ταχύτητα, ανοιχτά ρεφραίν, έξυπνες αλλαγές μέσα στα τραγούδια και ατμόσφαιρα. Δηλαδή μπορεί και στο επόμενο κομμάτι να πειραματιστούμε με πράγματα που είχαν κάνει οι NIGHTRAGE στο «Elusive Emotion»  (από το άλμπουμ «Sweet Vengeance»), να βάλουμε και ένα συνθεσάιζερ από πίσω  και βάλανε κάποιους ήχους πλήκτρα. Ο επόμενος δίσκος ακόμα δεν έχει κάποια κατεύθυνση αλλά δεν θα ξεφύγει από το ύφος των NIGHTRAGE.

Μάριος Ηλιόπουλος: Θα είναι σίγουρα metal, δε θα ξεφύγουμε πότε από αυτό το μονοπάτι αλλά θα προσπαθήσουμε να το πάμε παρακάτω. Δυναμικά riffs, ταχύτητα, ανοιχτά ρεφρέν, έξυπνες αλλαγές μέσα στα τραγούδια. Και ατμόσφαιρα. Αυτό βασικά θέλουμε να πετύχουμε. Μπορεί στα επόμενα τραγούδια να πειραματιστούμε με πράγματα που έκαναν παλιότερα οι NIGHTRAGE, όπως για παράδειγμα στο «Elusive Emotion» με ήχους πλήκτρων μέσα. Ο επόμενος δίσκος ακόμα δεν έχει κάποια κατεύθυνση, αλλά δεν θα ξεφύγει από γνωστό μας ύφος. Θα είναι 100% metal, δεν θα ξεφύγουμε ποτέ από το metal, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Αλλά θα το πάμε ένα βήμα ακόμα παραπάνω.

-Πάντως αυτό που έκανε ο Κωνσταντίνος τότε, τις πρώτες ημέρες ήταν πραγματικά τρομερό. Εγώ σας είχα δει στο live με τους ELYSION που απ’ ότι έμαθα εκ των υστέρων ήταν από τα πρώτα σου και πραγματικά δε φαινόταν ότι μόλις είχε μπει στη μπάντα.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Ευχαριστώ! Έμαθα τα τραγούδια μέσα σε 10 μέρες. Εγώ καταλάβαινα ότι δεν ήμουν τόσο καλός γιατί τα κομμάτια τα έμαθα για την περιοδεία στη Γερμανία, μετά έπρεπε να κάνω την προπαραγωγή για το άλμπουμ. Οπότε δεν είχα τόσο χρόνο να μελετήσω. Την επόμενη φορά που θα μας δεις θα είναι διαφορετική.

-Τεχνικά ή ερμηνευτικά δεν ξέρω. Εγώ αναφέρομαι στο πως έδεσες με τα υπόλοιπα παιδιά. Αυτό μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση. Και για μένα αυτό είναι το σημαντικότερα.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Όντως κολλήσαμε τέλεια. Και στο άλμπουμ αλλά και στα live. Είμαστε τυχεροί γι’ αυτό.

-Το άλμπουμ έχει συγκεκριμένο concept;

 Μάριος Ηλιόπουλος: Αυτό που βλέπεις στο «Remains of a Dead World», δηλαδή ο τίτλος του άλμπουμ και το εξώφυλλο έχουν μια άμεση σχέση με την προηγούμενη τριλογία δίσκων που είχαμε κυκλοφορήσει. Τα «The Venomous», «Wolf to Man» και  το «Abyss Rising». Όλα αυτά μιλάνε για το γεγονός ότι πηγαίνουμε προς την κόλαση, την άβυσσο, την οποία εμείς οι ίδιοι έχουμε δημιουργήσει και τελικά αυτό που έχει μείνει είναι τα απομεινάρια ενός πεθαμένου κόσμου. Θέλω να πιστεύω ότι τελικά δε θα φτάσουμε σε αυτό το σημείο και ότι οι άνθρωποι είναι πιο έξυπνοι από αυτό και θα βρουν τρόπο να μην καταστρέψουν τον ίδιο τους τον εαυτό. Γιατί ο άνθρωπος τελικά έχει μεγάλη δύναμη. Έχει τη δύναμη να καταστρέψει αλλά έχει και τη δύναμη να φτιάξει τα καλύτερα πράγματα που μπορεί. Οπότε νομίζω ο άνθρωπος είναι αρκετά έξυπνος ώστε να το αποτρέψει αυτό. Δυστυχώς αυτό είναι κάτι που το βλέπουμε σε καθημερινή βάση. Το ζούμε δηλαδή και με αυτά που βλέπουμε που γίνονται γύρω μας. Οι πόλεμοι όλες αυτές οι κακουχίες. Πάμε ενάντια στη φύση, καταστρέφουμε τη φύση εμείς οι ίδιοι. Ελπίζω να βρούμε τον τρόπο να το σταματήσουμε και να μην φτάσουμε να μείνουμε με τα απομεινάρια ενός κόσμου που κάποτε προϋπήρχε. Και θα το θυμόμαστε σαν κάτι μακρινό. Αλλά το άλμπουμ αναφέρεται και σε άλλα θέματα. Κάποιο είναι για την εξέλιξη του ανθρώπου, ένα άλλο για το γεγονός ότι δεν πρέπει ποτέ να το βάζεις κάτω. Δηλαδή έχουμε διαφορετικές θεματολογίες, αλλά το κεντρικό θέμα του εξωφύλλου και του ομότιτλου τραγουδιού είναι η συνέχεια της προηγούμενης τριλογίας.

-Πώς βλέπετε το θέμα της εξέλιξης τεχνολογίας στη μουσική, όπως για παράδειγμα την τεχνητή νοημοσύνη που κάποιοι λένε ότι σε λίγα χρόνια θα ακούμε ένα τραγούδι και δεν θα ξέρουμε αν το έχει γράψει άνθρωπος ή υπολογιστής;

Μάριος Ηλιόπουλος: Αυτή είναι μια πολύ ωραία ερώτηση, αλλά είναι κάτι στο οποίο δεν έχω εμβαθύνει ακόμα και δεν το έχω σκεφτεί τόσο πολύ. Όπως το βλέπω όμως, πιστεύω ότι όσο μπορεί ο άνθρωπος να το έχει ελεγχόμενο, ξέροντας ότι αυτό που ακούμε για παράδειγμα είναι τεχνητή νοημοσύνη δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Όλοι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να δημιουργήσουν μουσική. Πρέπει όμως να υπάρχει έλεγχος και να γνωρίζουμε πότε κάτι είναι AI και πότε αληθινή μουσική. Για μένα το πρόβλημα είναι ότι όταν κάποιοι προσπαθούν να περάσουν το AI σαν κανονική μουσική και μπερδεύουν τον κόσμο. Εκεί πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει μεγάλο πρόβλημα. Γιατί ήδη υπάρχουν μπάντες που στέλνουν σε περιοδικά τραγούδια τους και προσπαθούν να δείξουν ότι έχουν δημιουργήσει κάτι δικό τους ενώ στην πραγματικότητα είναι ο υπολογιστής που το έχει δημιουργήσει.

-Υπάρχει δηλαδή ήδη και στη metal αυτό το φαινόμενο;

 Μάριος Ηλιόπουλος: Υπάρχει, το έχω δει μπροστά στα μάτια μου αυτό που σου λέω. Αυτό είναι λίγο επικίνδυνο θα έλεγα.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Εγώ αυτό το βλέπω από δύο πλευρές. Το βλέπω πρώτα απ’ όλα από τη στουντιακή πλευρά και από τη συνθετική πλευρά. Δηλαδή το AI είναι ένα μέσο όπως είναι και τα social media ή το  Internet, όπως και οτιδήποτε αφορά την τεχνολογία σήμερα. Αν είσαι έξυπνος μπορείς να το χρησιμοποιείς προς όφελός σου. Αν είσαι κακός θα το χρησιμοποιείς με κακό τρόπο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να χρησιμοποιήσει κανείς μια καινούρια τεχνολογία. Βλέποντάς το από την συνθετική πλευρά και από την πλευρά της δημιουργίας το να φτιάξεις ένα τραγούδι για να το ακούς από ένα πρόγραμμα σίγουρα θα έχει καλά και κακά αποτελέσματα. Το σίγουρο όμως είναι ότι στο live performance το AI δεν μπορεί να επέμβει. Δηλαδή μπορεί να γράψεις το καλύτερο AI τραγούδι και προσπαθήσεις να το παίξεις ζωντανά και να βγει χάλια. Έτσι θα χάσεις κατευθείαν το κοινό σου. Το ζήτημα δεν είναι πώς θα διαχειριστούμε την τεχνητή νοημοσύνη αλλά το θέμα της προβολής της μουσικής. Δηλαδή θα κάνουμε τον κόσμο να κάθεται στο καναπέ και να ακούει Spotify και να βλέπει βίντεο ή θα τον παρακινήσουμε να έρθει στη συναυλία. Για μένα εκεί είναι η ερώτηση που θα δείξει την πορεία του AI. Εγώ προσωπικά θα ήθελα το AI να μπορεί να μου γράψει στίχους ή μουσική γιατί δεν είμαι τόσο καλός στο να βρίσκω μελωδίες. Είμαι brutal τραγουδιστής οπότε με τις νότες δεν τα πηγαίνω τόσο καλά. Χρησιμοποιώ κάποιες αλλά θα ήθελα το AI να μου βγάλει κάποια αρμονία της φωνής μου. Αλλά όταν θα ανέβω πάνω στη σκηνή θα πρέπει να την εκτελέσω σωστά.

-Συμφωνώ με αυτό που λες για τις συναυλίες. Για μένα, στη metal ακόμα οι συναυλίες  είναι το βασικότερο κομμάτι. Καλό είναι να βγάλεις ένα ωραίο cd ή να κυκλοφορήσεις ποιοτικό merch αλλά νομίζω η συναυλία είναι αυτό που μεγαλώνει ένα συγκρότημα ή το κρατάει πίσω.

Μάριος Ηλιόπουλος: Θα δούμε πως θα εξελιχθεί όλο αυτό. Γιατί προχωράει με τρελούς ρυθμούς οπότε θα δούμε πως θα εξελιχθεί η μουσική τα επόμενα δέκα χρόνια.

-Ο δικός μου φόβος είναι μήπως η τεχνητή νοημοσύνη κατακλείσει την αγορά και δεν υπάρχει χώρος για τους πραγματικούς μουσικούς. Η μουσική δεν μπορεί να είναι απλά νότες. Πρέπει να βγαίνει από την ψυχή του καλλιτέχνη για να αγγίζει και την ψυχή του ακροατή.

Μάριος Ηλιόπουλος:  Νομίζω ένας πραγματικός μουσικός πρέπει να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο συναίσθημα γιατί ο μουσικός είναι αυτός που εκφράζει τα αισθήματά του με τις νότες. Με το τραγούδι του. Με το ρυθμό του. Θεωρώ όμως ότι αυτός ο άνθρωπος θα το χρησιμοποιήσει σωστά το AI. Λάθος θα το χρησιμοποιήσει κάποιος που δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για τη μουσική αλλά μόνο για το κέρδος. Είναι πολύ επιφανειακό όπως ακούγεται η AI. Πολύ επιφανειακό. Ο άλλος κάνει την τρέλα του, πατάει ένα κουμπί και νομίζει ότι είναι ο Μπετόβεν. Δεν είναι έτσι. Θέλει να παλέψεις για αυτό που κάνεις. Να το ζήσεις. Να το εξελίξεις. Να το μάθεις. Να δουλέψεις. Να μελετήσεις. Και να βγάλεις κάτι που είναι δικό σου. Που βγαίνει μέσα από την καρδιά σου τώρα. Μου ακούγεται πολύ μηχανικό όλο αυτό. Και πολύ επιφανειακό. Η AI μπορεί να επέμβει στη μίξη για παράδειγμα. Αλλά καμία AI δε θα μπορεί να παίξει ένα τραγούδι όπως ένας φτασμένος κιθαρίστας. Ή να τραγουδήσει το τραγούδι όπως ένας καλός τραγουδιστής. Γενικά φοβάμαι πως θα εξελιχθεί όλο αυτό. Είμαστε ακόμα στην αρχή οπότε δεν ξέρουμε που θα πάει όλο αυτό.

-Υπάρχει ήδη πληθώρα πάντως από νέα τραγούδια. Εκεί που ακούς κάτι στο spotify, σου πετάγονται συνέχεια νέα τραγούδια. Οπότε, πλέον πόσο εύκολο πιστεύετε ότι είναι για έναν νέο άνθρωπο να ξεκινήσει τη δική του μπάντα και να μπει στον χώρο.

Μάριος Ηλιόπουλος: Υπάρχουν δύο πλευρές σε αυτό το ερώτημα. Από τη μια είναι εύκολο γιατί μπορείς κατευθείαν να παρουσιάσεις τη μουσική σου σε ένα κοινό που δεν σε γνωρίζει καν μέσω των διάφορων εφαρμογών που υπάρχουν πλέον. Πλέον ο κάθε μουσικός έχει πολλά εργαλεία στα χέρια του. Πριν 10-15 χρόνια αυτό δεν υπήρχε. Από την άλλη βέβαια, υπάρχουν άλλα δέκα εκατομμύρια άνθρωποι που κάνουν το ίδιο πράγμα. Οπότε ο ανταγωνισμός είναι ανελέητος. Υπάρχει υπερπληθώρα πληροφορίας εκεί έξω και ο κόσμος μπερδεύεται. Δεν ξέρει τι να ακούσει. Υπάρχει πολύ μεγάλη προσφορά και λιγότερη ζήτηση.

-Και νομίζω ότι πλέον σπάνια κάποιος θα καθίσει να ακούσει έναν ολόκληρο δίσκο. Ειδικά σε άλλα είδη. Στη metal θεωρώ ότι υπάρχει ακόμα ο παραδοσιακός ακροατής. Θα αγοράσει το cd, το βινύλιο ή έστω στο spotify.

Μάριος Ηλιόπουλος: Ναι, γιατί υπάρχουν ρομαντικοί άνθρωποι που τους αρέσει να ακούνε μουσική και να στηρίζουν μια μπάντα και να  απολαμβάνουν ένα άλμπουμ από την αρχή μέχρι το τέλος. Ή καλύτερα να καταλαβαίνουν το άλμπουμ από την αρχή μέχρι το τέλος.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Μια καινούργια μπάντα έχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να κάνει επιτυχία πολύ γρήγορα. Αν ξέρεις τι κάνει μέσα από τα social media  μπορείς να αναδείξεις τη δουλειά σου με φοβερά γρήγορους ρυθμούς.

 –Η πανδημία θεωρείτε ότι επηρέασε καθόλου το χώρο. Εγώ δεν έχω ξεκάθαρη άποψη γιατί πριν το 2016-2017 ήμουν στον Βόλο οπότε δεν είχα πολλή επαφή με τον χώρο. Η δική μου αίσθηση πάντως είναι ότι τα live για παράδειγμα έχουν διπλασιαστεί. Και ο κόσμος που πηγαίνει είναι περισσότερος. Ή τα άλμπουμ που δημιουργήθηκαν εκείνη την περίοδο είναι πολύ καλά. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Μάριος Ηλιόπουλος: Σίγουρα υπήρχε μεγαλύτερη δίψα και για να εκφραστεί ο κόσμος μετά από αυτό το σοκ που υπέστη. Δεν μπορούσε ο κόσμος να εκφραστεί, να πάει σε μια συναυλία. Νομίζω υπήρχε μεγάλη όρεξη για να βγει καινούργια μουσική και να βγουν όλοι έξω να παίξουν τη μουσική τους, να την επικοινωνήσουν. Νομίζω ότι ήταν πολύ θετικό αυτό που έγινε. Σίγουρα ήταν το γεγονός ότι ήμασταν κλεισμένοι για δύο χρόνια και δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάποια πράγματα. Η ανθρωπότητα πέρασε ένα μεγάλο σοκ αλλά μπορέσαμε να το ξεπεράσουμε. Κάποιοι πίστευαν ότι θα κρατήσει για πάντα, αλλά τελικά το ξεπεράσαμε και βγήκε και κάτι καλό από όλο αυτό. Ελπίζω βέβαια να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. Η ανθρωπότητα έχει ξεπεράσει πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες από αυτό. Και η μουσική πάντα βοηθάει σε τέτοιες περιπτώσεις και φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά. Οπότε θεωρώ πολύ θετικό το ότι δημιουργήθηκε ακόμα περισσότερη μουσική, ακόμα περισσότερες συναυλίες και υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη δίψα για αυτό. Το μόνο δύσκολο που εγώ έχω ακούσει αλλά ευτυχώς δεν το έχω βιώσει, είναι ότι δυστυχώς έχουν ανέβει πολύ τα κόστη των μεταφορικών και της διαμονής σε μια άλλη χώρα. Οπότε μικρότερες μπάντες που δεν έχουν τους πόρους είναι δύσκολο να κινηθούν.  Οπότε νομίζω ότι σε κάποιους έκανε καλό και σε κάποιους έκανε κακό ο κορονοϊός στο θέμα της μουσικής. Δηλαδή στις μεγάλες μπάντες έκανε κακό γιατί όταν είσαι εδραιωμένη μπάντα και έχεις να τρέχουν πάρα πολλά έξοδα και ζεις από αυτό και ξαφνικά σου απαγορεύουν να βγεις για συναυλία, να προωθήσεις πιθανώς έλα άλμπουμ που μόλις έβγαλες, τότε δημιουργούνται προβλήματα. Από την άλλη μια μικρή μπάντα που τα μέλη της δε ζουν από αυτό μπορεί να βοηθήσει από την άποψη ότι σου δίνει χρόνο είτε να γράψεις έναν πολύ καλό δίσκο είτε να σκεφτείς σοβαρά αν θέλεις να συνεχίσεις με αυτό. Μετά βέβαια από την πανδημία, ευνοηθήκαν τελικά οι μεγάλες μπάντες περισσότερο από ό,τι φαίνεται γιατί έχουν το κοινό να υποστηρίξουν μεγάλες περιοδείες κάτι που οι μικρές μπάντες δεν μπορούν να κάνουν.

-Πάντως η μουσική ήταν σωτήρια για πολλούς εκείνη την περίοδο. Έσωσε πολλές ζωές.

Κωνσταντίνος Τόγκας: Η μουσική είναι σαν το θεό για μένα. Πολλές φορές με έχει σώσει. Και κάθε είδος τέχνη βέβαια. Μην ξεχνάμε ότι ζούμε κλεισμένοι μέσα στις πόλεις και το πνεύμα έχει λαχτάρα να αποδράσει με κάποιο τρόπο, να φανεί δημιουργικό. Οι τέχνες δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Αυτό φαίνεται και από την αρχαιότητα. Οι τέχνες αναπτύχθηκαν όταν οι άνθρωποι άρχισαν να κάθονται και να έχουν χρόνο. Στην αρχαία Αθήνα, οι φιλόσοφοι, οι ποιητές δημιουργούσαν όταν έλυσαν τα βασικά προβλήματα επιβίωσης και είχαν χρόνο. Έτσι είναι και με τη μουσική. Όταν είσαι αιχμάλωτος στην πόλη και έχεις τουλάχιστον τα βασικά για την επιβίωση σου δημιουργείται η ανάγκη να εκφραστείς. Και αυτό σε γεμίζει. Εγώ τώρα που έχω τη μουσική δε θέλω να πάω διακοπές. Δεν με ενδιαφέρει ακόμα και να μείνω στην Αθήνα. Θέλω απλά να κάθομαι και να ακούω μουσική. Πάνω εκεί πατάει και αυτό που λέγαμε για τον κορονοϊό. Δεν μπορούσαμε να βγούμε έξω οπότε είμασταν ακόμα πιο ευάλωτοι. Σε τέτοιες περιπτώσεις το πνεύμα είτε οργιάζει και δημιουργεί είτε σε σκοτώνει. Αν δε βρεθεί διέξοδος τρελαίνεσαι.

-Μάριε, Κωνσταντίνε θα ήθελα να σας ευχαριστήσω πραγματικά για αυτή την κουβέντα.

Μάριος Ηλιόπουλος: Και εμείς θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το The Gallery και εσένα για το ενδιαφέρον που δείχνετε για την μπάντα. Είμαστε πάντα χαρούμενοι να μιλάμε για το άλμπουμ. θέλουμε να στείλουμε πολλούς θερμούς χαιρετισμούς σε όλους όσοι μας ακούνε. Ελπίζουμε να σας αρέσει το άλμπουμ μας. Να το ακούσετε και σύντομα θα τα πούμε και από κοντά στις επικείμενες συναυλίες!

Συνέντευξη: Κώστας Μπουντούκος
Σχεδιασμός και Επιμέλεια Συνέντευξης: Κώστας Μπουντούκος
Επιμέλεια Εξωφύλλου: Αλέξανδρος Σουλτάτος (μοντάζ απο NIGHTRAGE)
Ημερομηνία: 16 Ιουνίου 2024
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: NIGHTRAGE – Επίσημη Σελίδα
Copyright © 2024 by THEGALLERY.GR

Αφήστε μια απάντηση