Δεν θα έλεγε κανείς ότι είναι κάτι άγνωστο και σίγουρα δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο…. Σε όλες τις εποχές η «αυτοδιάθεση» -ας το πούμε έτσι- του καλλιτέχνη/δημιουργού γεννούσε προσδοκίες για τον ίδιο, του έδινε την πολυπόθητη αίσθηση ελευθερίας σε επίπεδο κινήσεων, τουλάχιστον σε έναν βαθμό και αναλόγως με τις ικανότητες αλλά και με τις επικρατούσες συνθήκες τα αποτελέσματα τον δικαίωναν ή τον καταδίκαζαν. Για πάμε να τα δούμε λίγο….
Είπαμε φιλαράκι μου στο The Management Topic Vol.1 για το εάν τελικά ένας άνθρωπος με γνώσεις και διάθεση ο οποίος φυσικά και προβλέπεται να έχει απολαβές για τις υπηρεσίες που θα προσφέρει σε επίπεδο «διεύθυνσης», «κατεύθυνσης» και όπως αλλιώς θα μπορούσε να ονομαστεί, είναι απαραίτητος ή όχι σε μια μπάντα. Δεν αποκλείεται όμως και το ενδεχόμενο η ίδια η μπάντα από μόνη της να αναλάβει αυτό το ρόλο -συνήθως ένας ή δύο από τους παίχτες της- και το αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικό ή τουλάχιστον αξιοπρεπές. Κύρια ρώτα του ανθρώπου που θα αναλάβει αυτόν τον –για κάποιους άχαρο- ρόλο είναι το συμφέρον και το καλό εν γένει της ομάδας. Φυσικά και απαιτείται να αναλωθεί χρόνος επιπλέον των φυσικών δραστηριοτήτων της μπάντας –ήτοι πρόβες, σύνθεση υλικού, ηχογραφήσεις- και μάλιστα μέρος του χρόνου αυτού θα αναλώνεται στην «εκπαίδευση» τρόπον τινά σε πράγματα που ο άνθρωπος αυτός ουδέποτε θα έχει αντιμετωπίσει ξανά, λ.χ την επίτευξη μιας συμφωνίας για μια σειρά από live σε διάφορα venues υπό μορφή περιοδείας (λέω ένα εντελώς τυχαίο παράδειγμα). Φυσικά και ο άνθρωπος αυτός θα πρέπει να είναι πρόθυμος να θυσιάσει την προσωπική του ελευθερία κινήσεων προκειμένου να είναι ετοιμοπόλεμος και να μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε θέμα. Φυσικά και ο άνθρωπος αυτός θα πρέπει να διακρίνεται από ψυχραιμία, ευγένεια, θάρρος –και ουχί ΘΡΑΣΣΟΣ- όταν καλείται να επικοινωνήσει το καλό της ομάδας του σε τρίτους τους οποίους προσπαθεί να προσεγγίσει προκειμένου να «κανονίσει κάτι». Φυσικά και ο άνθρωπος αυτός θα πρέπει να προσέχει σε ποιον μιλάει, πως του μιλάει και τι του λέει. Φυσικά και ο άνθρωπος αυτός οφείλει να κρατάει αρχείο κινήσεων και επικοινωνίας σε ό,τι κάνει, γιατί το σύνολο των καταστάσεων που καλείται να αντιμετωπίσει επαναλαμβάνεται σε βάθος χρόνου. Φυσικά και ο άνθρωπος αυτός θα κάνει λάθη στον τρόπο που χειρίζεται πράγματα και καταστάσεις, λάθη που οφείλει να αναγνωρίζει και να διορθώνει μετά. Φυσικά και οι υπόλοιποι της ομάδας έχουν υποχρέωση να στηρίζουν αυτόν τον άνθρωπο, να κάνουν τις προτάσεις τους ενώπιον του και να είναι κοντά του σε ό,τι προσπαθεί να διεκπεραιώσει. Βλέπεις; Δεν είναι καθόλου εύκολη δουλειά!
Ο ορισμός του «ποιος θα την κάνει τη βρωμοδουλειά» βέβαια είναι αποτέλεσμα συλλογικής απόφασης, εκτός κι αν συντρέχει συγκεκριμένος λόγος στο να το αναλάβει κάποιος, π.χ. άνθρωπος που έχει μια σχετική επαφή με τα γραφειοκρατικά του χώρου ενώ οι υπόλοιποι δεν ξέρουν απολύτως τίποτα ή προτιμούν να μην ασχοληθούν. Σε κάθε περίπτωση αυτός που θα βρεθεί πίσω από αυτή τη θέση έχει υποχρέωση να ενημερώνει για τις κινήσεις του και εάν του ζητηθεί να αποδώσει πεπραγμένα, άσχετα αν κάποιος ή κάποιοι από την ομάδα δεν έχουν γνώση του χώρου ή αν του έχουν αναθέσει την τύχη της ομάδας «Εν Λευκώ». Γιατί όπως και στη ζωή έξω από τη μπάντα «Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους».
Είναι πρόκληση, το ξέρω! Μη βιαστείς να πεις «Ναι! Θα το αναλάβω» ούτε «Όχι! Εγώ δεν είμαι για αυτά». Σκέψου το πρώτα. Και συζήτησέ το με την ομάδα με πρόθεση να βρείτε την άκρη.
Για να μπαίνουμε στα πιο “In Your Face” τώρα…Πάμε στο επόμενο θέμα. Προετοιμασία για official Recording. Γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό!
Υπομονή να βγούμε από την καραντίνα….Καλές Μουσικές!
Σάββας