Συναυλία: Therion, The Silent Wedding
Μέρος: Fuzz Club, Αθήνα, Ελλάδα
Ημερομηνία: 10 Φεβρουαρίου 2023
Ανταπόκριση: Κώστας Μπουντούκος
Μία από τις πιο άσχημες συναυλιακές εμπειρίες που είχα ποτέ ήταν η προηγούμενη συναυλία των THERION στο νέο Piraeus Academy, έναν χώρο εντελώς ακατάλληλο για συναυλίες αυτού του μεγέθους. Ευτυχώς αυτή τη φορά το λάθος διορθώθηκε και επιλέχτηκε ένα από τα καλύτερα venue της Αθήνας, το Fuzz Club που μας έδωσε τη δυνατότητα να απολαύσουμε τους Σουηδούς symphonic metallers όπως τους αξίζει. Δηλαδή με την άνεση του χώρου, αφού πλέον δεν έχουν τη δυναμική να γεμίζουν τόσο μεγάλα venue στην Ελλάδα δυστυχώς, αλλά και με πολύ καλό ήχο, απαραίτητο συστατικό για να αποδοθεί στην εντέλεια η σχεδόν οπερετικής αισθητικής setlist.
Η αρχή έγινε με τους THE SILENT WEDDING, ένα ταιριαστό support σχήμα που έχει την εμπειρία να σταθεί επάξια δίπλα σε μεγαθήρια. Ο Μάριος Καραναστάσης όπως πάντα καθηλωτικός ερμηνευτικά, ο Γιάννης Θερμός στα πλήκτρα να δείχνει να θέλει να τα ξεκολλήσει από τη βάση τους και να αρχίσει να οργώνει τη σκηνή, τα σόλο του Δημήτρη Κατσαρού εντυπωσιακά σε συνδυασμό με το στιβαρό μπάσο του Θωμά Κινόπουλου όπως και τα ντραμς του Ρένου Λιαλούτη και γενικά ένα πολύ δεμένο σύνολο. Έμφαση δόθηκε φυσιολογικά στο τελευταίο τους άλμπουμ «Ego Path» από το οποίο ακούσαμε 6 τραγούδια, ενώ ξεχωρίζω το «The Sea Of Fate» με το πιασάρικο ρεφρέν αλλά και το «Song Of The Dead» εμπνευσμένο από τη σειρά βιβλίων του Martin, «Α Song Of Ice And Fire». Παρουσία είχε και το άλμπουμ «Enigma Eternal» με τρία ακόμα τραγούδια. Ο κόσμος από κάτω ανταποκρίθηκε θερμά αν και το venue άργησε κάπως να γεμίσει και μετά από περίπου 50 λεπτά το set των THE SILENT WEDDING έλαβε τέλος κάτω από καθολικό χειροκρότημα.
Setlist
- Time Of Darkness
- The Sea Of Fate
- Point Of No Return
- Catharsis
- Stealing The Sun
- Caught In The Web
- Closer To The End
- Loneliness
- Song Of The Dead
Όπως όμως τόνισε και ο Μάριος, όλοι ανεξαιρέτως είχαμε έρθει για να απολαύσουμε τους THERION που βρίσκονται σε μια πολύ δημιουργική φάση της καριέρας τους. Το αν το επίπεδό τους πλέον συγκρίνεται με το παρελθόν είναι κάτι που το κρίνει ο καθένας με βάση τις προτιμήσεις του. Κατά τα άλλα, με 3 back to back πολύ καλά Leviathan άλμπουμ αλλά και ένα γεμάτο οπλοστάσιο με ύμνους της συμφωνικής metal δεν δυσκολεύτηκαν να γεμίσουν ένα ποιοτικό δίωρο. Με 7 μέλη πάνω στη σκηνή και τη χαρακτηριστική τριφωνία που τους διακρίνει έδωσαν ένα άψογο σόου όπου οι τραγουδιστές εναλλάσσονταν και σε κάθε τραγούδι έβγαινε μπροστά και κάποιος. Αλάνθαστες η σοπράνο Lori Lewis και η Rosalia Sairem, εξαιρετικός και ο Thomas Vikstrom που μπορεί να μην φτάνει στα τεχνικά επίπεδα των δύο κυριών αλλά παρόλα αυτά με τη χαρακτηριστική του φωνή δένει αρμονικά με το σύνολο.
Η σχέση που έχει αναπτύξει η μπάντα του ιδιοφυή Christofer Johnsson με το ελληνικό κοινό είναι μοναδική και σίγουρα ανταμειφθήκαμε με ένα ουσιαστικά best of setlist αφού δεν έλειπε κανένα από τα must τραγούδια της δισκογραφίας τους ενώ και από τα Leviathan επέλεξαν μάλλον τα καλύτερα τραγούδια όπως το «Tuonela» από το «Leviathan I», το «Litany Of The Fallen» από το, ίσως πιο αδύναμο εκ των τριών, «Leviathan II» και το «Ruler Of Tamag» από το τρίτο μέρος της τριλογίας τους. Φυσικά δεν έλειψαν τα κλασικά «Birth Of Venus Illegitima» από το θρυλικό «Vovin» ή το «Blood Of Kingu» («Sirius B») και φυσικά το ελαφρώς αλλαγμένο αλλά πάντα επικό «Lemuria». Χώρο βρήκε ακόμα και η γαλλική συλλογή με covers που είχαν κυκλοφορήσει πριν μερικά χρόνια (αλλά δεν βρήκε το «Beloved Antichrist», ίσως μια έμμεση παραδοχή ότι το συγκεκριμένο άλμπουμ δεν τους έκατσε καλά). Το βασικό τους set έκλεισε με το επίσης κλασικό «Son Of The Staves Of Time» που προκάλεσε ένα σχεδόν καθολικό sing-along. Όλοι περίμεναν βέβαια το καθιερωμένο encore αφού ξέραμε τι θα ακούσουμε. Και η αντίδραση του κόσμου ήταν αποθεωτική όταν ακούστηκαν οι πρώτες νότες του «The Rise Of Sodom And Gomorrah» για να κλείσει τη βραδιά, με mosh pit, το θρυλικό «To Mega Therion», ένα τραγούδι που όπως είπε ο Johnsson, μόνο οι Έλληνες μπορούν να αντιληφθούν στο απόλυτο μεγαλείο του λόγω γλώσσας. Μιας και ο λόγος για τον Johnsson, δεν έλειψε και ο μίνι μονόλογός του θέλοντας να μας ευχαριστήσει για την παρουσία μας, να αφήσει να εννοηθεί ότι δεν θα αργήσουν να μας επισκεφτούν ξανά ενώ έκανε και το ίδιο κρύο αλλά πιο διακριτικό, σε σχέση με την προηγούμενη φορά, αστείο σχετικά με την κόντρα της Ελλάδας με την Τουρκία. Τελικά, μετά από 2 γεμάτες ώρες, οι THERION αποθεώθηκαν και μας αποχαιρέτησαν υπό τις ιαχές «Therion, Therion» που παρεμπιπτόντως ακούστηκαν πολλές φορές κατά τη διάρκεια της συναυλίας.
Setlist
- Blood Of Kingu
- Ruler Of Tamag
- Birth Of Venus Illegitima
- Tuonela
- Twilight Of The Gods
- Mon Amour, Mon Ami (Marie Laforet cover)
- La Maritza (Sylvie Vartan cover)
- Leviathan
- Asgard
- Morning Star
- Black Diamonds
- Ginnungagap
- Litany Of The Fallen
- Siren Of The Woods
- Aeon Of Maat
- Lemuria
- Sitra Ahra
- Quetzalcoatl
- The Eye Of Algol
- Son Of The Staves Of Time
- Rise Of Sodom And Gomorrah
- To Mega Therion
Οι THERION είναι μία μοναδική περίπτωση συγκροτήματος που θα λέγαμε ότι έχει εξελίξει σε πολύ υψηλό βαθμό την metal όπερα και αυτό το στηρίζει κάθε φορά με την άψογη, μουσικά, απόδοση των τραγουδιών. Όταν δε ο ήχος είναι ποιοτικός τότε το τελικό αποτέλεσμα απογειώνεται. Η πανδημία τους οδήγησε σε έναν δημιουργικό οργασμό και τους έδωσε τη ώθηση που χρειάζονταν ώστε να θυμίσουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό το συγκρότημα που λατρεύτηκε κυρίως από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και για περισσότερο από μία δεκαετία. Ένα μεγάλο μπράβο βέβαια και στους δικούς μας THE SILENT WEDDING που απέδειξαν ότι είναι μια μπάντα επιπέδου.
ΥΓ. 1: Θα περίμενα πιο εντυπωσιακά σκηνικά από την πλευρά των THERION καθώς δεν υπήρχε ούτε καν ένα πανό στο πίσω μέρος της σκηνής ενώ δεν είχαν φέρει μαζί και merch.
ΥΓ. 2: Αντιλαμβάνομαι τη χρησιμότητα του να μην ανοίγει ο εξώστης από νωρίς ειδικά όταν το venue δεν είναι γεμάτο αλλά η μικροένταση που δημιουργήθηκε μετά το τέλος του set των THE SILENT WEDDING μέχρι και λίγο μετά την έναρξη του set των THERION με το μισοάνοιγμα του εξώστη και τα μπες βγες στο χώρο πίσω από τον ηχολήπτη ήταν παντελώς αχρείαστο. Κρίμα δηλαδή για τους υπευθύνους που έπρεπε να τρέχουν από τη μία άκρη στην άλλη για να διώξουν τον κόσμο που προσπαθούσε να μπει.
Ανταπόκριση: Κώστας Μπουντούκος
Σχεδιασμός και Επιμέλεια Ανταπόκρισης: Κώστας Μπουντούκος
Φωτογραφίες: Σοφία Μπαλή
Διαδικτυακοί Σύνδεσμοι: THERION – Σελίδα Facebook
THE SILENT WEDDING – Σελίδα Facebook
Copyright © 2024 by THEGALLERY.GR