Septic Flesh – History Is Written By The Brave!

You are currently viewing Septic Flesh – History Is Written By The Brave!

Όντας μέλος των SEPTIC FLESH για περισσότερα από 10 χρόνια, ο Krimh θα πρέπει να θεωρείται ισότιμο μέλος του συγκροτήματος! Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας 70.000 Tons Of Metal 2025, σε μια πραγματικά φιλική και «Τζαμαϊκανή» διάθεση! Ειπώθηκαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα που αφορούν το κύριο συγκρότημα του Krimh, αλλά και τα σόλο projects του αλλά και όλη την καριέρα του. Μην ξεχνάτε ότι είναι ένας από τους κορυφαίους ντράμερ στον Extreme Metal χώρο, με πολλά πράγματα να τρέχουν γύρω του ταυτόχρονα! 


– Καλώς ήρθες στο THE GALLERY, Krimh! Βρισκόμαστε στην κρουαζιέρα του 70.000 Tons of Metal και ήδη έχεις δώσει δύο καταπληκτικές συναυλίες με τους SEPTIC FLESH τις προηγούμενες μέρες! Είναι η δεύτερη φορά που συμμετέχεις εδώ. Ποιες είναι οι σκέψεις σου για αυτή την κρουαζιέρα; Είναι μια ακριβή κρουαζιέρα, όχι για όλα τα βαλάντια… 

Krimh: Ευχαριστώ! Ισχύει. Ήμουν λίγο διχασμένος σχετικά με αυτή την κρουαζιέρα. Από τη μία, είναι μια ωραία ιδέα, αλλά θυμάμαι την πρώτη μου φορά… Δεν μου άρεσε τόσο πολύ, γιατί το πλοίο κουνιόταν αρκετά και δεν τα πάω καλά με τα πλοία. Ζαλίζομαι πολύ εύκολα. Επίσης, τότε υπήρχε περισσότερος κόσμος, οπότε το ένιωθα πολύ πιο γεμάτο. Για να είμαι ειλικρινής, φέτος το απόλαυσα πολύ περισσότερο. Μου φαίνεται ωραίο που το ξανακάνω και το εκτιμώ περισσότερο. Τα shows ήταν φανταστικά και είχαμε εξαιρετική ανταπόκριση και στα δύο, κάτι που δεν περίμενα, γιατί το πρώτο live μας έγινε στις 2 τα ξημερώματα. Ωστόσο, πολλοί μας πλησίασαν και μας είπαν «Μείναμε ξύπνιοι μόνο και μόνο για να σας δούμε». Σήμερα το πρωί παίξαμε το δεύτερο show μας στο Pool Deck, κάτω από τον ήλιο και ήταν γεμάτο! Φανταστική ανταπόκριση και μεγάλη επιτυχία. Είναι ωραία εμπειρία, ειδικά αν σου αρέσουν τα πάρτι, σωστά; Αλλά ναι, είναι ακριβή κρουαζιέρα, σαφώς! 

– Ως fans των SEPTIC FLESH απογοητευτήκαμε όταν είδαμε το πρόγραμμα της κρουαζιέρας! Η μπάντα θα έπαιζε το πρώτο της live στις 2:30 τα ξημερώματα και το δεύτερο στις 11:30 το πρωί! Όχι και οι καλύτερες ώρες για μια μπάντα που η μουσική της αναδεικνύεται καλύτερα μέσα στη νύχτα και το σκοτάδι! 

Krimh: Ισχύει, αλλά αυτή είναι μια κρουαζιέρα και οι μπάντες παίζουν σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν πάρτι στην πισίνα, ντυμένοι με περίεργες στολές, με φουσκωτά παιχνίδια παντού. Το να βλέπεις τους EMPEROR να παίζουν στο Pool Deck, σε αυτή την ατμόσφαιρα, ήταν σουρεαλιστικό. Αλλά αυτό είναι ένα Party boat, όχι ένα παραδοσιακό Metal φεστιβάλ ή ένας σκοτεινός συναυλιακός χώρος. 

– Τελικά όμως όλα πήγαν πολύ καλά, όπως φαίνεται… 

Krimh: Νομίζω ότι είμαστε πολύ χαρούμενοι με το αποτέλεσμα! 

– Πώς είναι να είσαι σε μια μπάντα με Έλληνες; (γέλια) 

Krimh: Η απόλυτη ερώτηση! Μετά από 10 χρόνια στο συγκρότημα, προφανώς δεν είναι και τόσο κακό, για να είμαι ειλικρινής. Έχουμε βρει μια καλή ισορροπία. Υποθέτω ότι οι Έλληνες επωφελούνται από τη Γερμανο-Αυστριακή μου ακρίβεια, που βοηθάει στον προγραμματισμό, ενώ η πιο χαλαρή στάση τους αποτρέπει το υπερβολικό μου άγχος. Τείνω να ανησυχώ για την ώρα και τον προγραμματισμό, κάτι που μας έχει σώσει πολλές φορές βέβαια, αλλά αυτοί μου υπενθυμίζουν να χαλαρώνω και λίγο, λέγοντας μου «Ααα, μην αγχώνεσαι, δεν χρειάζεται να πάμε πρώτοι, μπορούμε να πιούμε άλλον έναν καφέ». Επιπλέον, η Ελληνική φιλοξενία και η ζεστασιά τους κάνουν το συγκρότημα να μοιάζει με οικογένεια. 

– Αυτό είναι καλό! Πώς μπήκες στους SEPTIC FLESH; Ήταν εύκολο για σένα να προσαρμοστείς; 

Krimh: Ήταν στην πραγματικότητα εύκολο, γιατί εκείνη την εποχή – μιλάμε για τα τέλη του 2014 – δεν είχα μπάντα και έψαχνα νέες ευκαιρίες. Στη συνέχεια, ήρθα σε επαφή με το συγκρότημα. Ήμουν fan τους για πολλά χρόνια. Θυμάμαι ότι το «Communion» ήταν το πρώτο άλμπουμ που άκουσα. Στη συνέχεια, εξερεύνησα τη δισκογραφία τους και ένιωσα ότι το στυλ των drums τους μου ταίριαζε απόλυτα. Η προσέγγισή τους στην ενορχήστρωση των drums ταίριαζε με τη δική μου νοοτροπία, οπότε η ένταξή μου σε αυτούς το 2015 ήρθε φυσικιολογικά.

– Οπότε, ήταν ο Χρήστος Αντωνίου αυτός που σε κάλεσε; Κυκλοφορούν πολλές φήμες για την πρώτη σας επαφή…!;;

Krimh: Όχι ακριβώς. Από όσο θυμάμαι, ο Nergal από τους BEHEMOTH βοήθησε στις επαφές. Μετά, μίλησα με τον Χρήστο μέσω Skype και τα υπόλοιπα γράφτηκαν στην ιστορία. 

– Ποιά είναι η διαδικασία ηχογράφησης με τους SEPTIC FLESH; Ποια είναι η συμβολή σου στη μουσική κάθε άλμπουμ; 

Krimh: Είναι πραγματικά φοβερό να δουλεύεις σε αυτό το συγκρότημα, γιατί δεν είμαι απλά ο ντράμερ. Από το πρώτο μας άλμπουμ μαζί, το «Codex Omega», έχω επίσης συνεισφέρει με κάποια ριφ, κυρίως με ρυθμικές ιδέες. Ο βασικός ήχος των SEPTIC FLESH προέρχεται από τον Σωτήρη, τον Σπύρο «Seth» και τον Χρήστο, αλλά όλοι γράφουμε υλικό και το μοιραζόμαστε μεταξύ μας. Η διαδικασία μπορεί να είναι χαοτική! Αναλύουμε τα κομμάτια, τα ξαναδουλεύουμε και κατά κάποιον τρόπο πάντα καταφέρνουμε να τα ενώσουμε στο τέλος! 

– Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, είναι μοναδικό! Αν κάποιος ακούσει τη μουσική σας, μπορεί να καταλάβει αμέσως ότι είναι «SEPTIC FLESH». Έχετε τη δική σας ταυτότητα! 

Krimh: Οι SEPTIC FLESH έχουν τη δική τους οπτική, μουσική και στιχουργική ταυτότητα. Πιστεύω ότι αυτό είναι ένα πολύ ισχυρό χαρακτηριστικό της μπάντας. Είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο, και γι’ αυτό θεωρώ ότι η συνολική εικόνα είναι τόσο δυνατή. 

– Ας επιστρέψουμε στην 28η Σεπτεμβρίου 2024. Ήταν τότε που πραγματοποιήθηκε η ιστορική σας συναυλία στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, κάτω από την Ακρόπολη. Ποια είναι η εντύπωσή σου από αυτή τη συναυλία; Πώς καταφέρατε να προετοιμαστείτε τόσο καλά; 

Krimh: Αυτή ήταν πιθανώς η πιο σημαντική συναυλία στην ιστορία των SEPTIC FLESH μέχρι τώρα και ειλικρινά δε νομίζω ότι μπορούμε ποτέ να την ξεπεράσουμε, για πολλούς λόγους. Ήταν σημαντικό για την μπάντα να μπορέσει να παίξει εκεί, στην πατρίδα της, με ορχήστρα, σε έναν τόσο εμβληματικό χώρο όπου καμία Metal μπάντα δεν είχε παίξει ποτέ πριν. Είναι κάτι τεράστιο για τους SEPTIC FLESH, αλλά ακόμα μεγαλύτερο για την ελληνική Metal σκηνή, ή και τη Metal μουσική γενικότερα. Ακόμα και ως Αυστριακός, καταλάβαινα τη σημασία αυτής της συναυλίας. Μπορείς λοιπόν να φανταστείς ότι η προετοιμασία ήταν τρελή και η διαδικασία κράτησε χρόνια. Έπρεπε να γνωρίσουμε τα κατάλληλα άτομα για να συζητήσουμε γι’ αυτό. Δεν είναι καθόλου εύκολο να γίνει κάτι τέτοιο και υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί. Όλοι είχαμε την ανησυχία «Είναι εφικτό; Ρισκάρουμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα;». Θέλαμε να είμαστε όσο πιο προετοιμασμένοι γινόταν. Αντιμετωπίσαμε αυστηρούς περιορισμούς στην ένταση του ήχου, στα 90 dB, κάτι πολύ δύσκολο αλλά προσπαθήσαμε να βρούμε ένα εναλλακτικό σχέδιο. Χρησιμοποιήσαμε in-ear monitoring και ένα υβριδικό drum set με πραγματικά πιατίνια και ηλεκτρονικά τύμπανα για να συμμορφωθούμε με τους κανονισμούς. Κάναμε τα πάντα για να γίνει πραγματικότητα και να ακολουθήσουμε τις οδηγίες. Είχαμε μια ολόκληρη εβδομάδα προβών, έναν απίστευτο μαέστρο, καταπληκτικούς μουσικούς, και μπορούσα να νιώσω πως όλοι έδιναν τον καλύτερο εαυτό τους. Κατά τη διάρκεια της συναυλίας, είναι δύσκολο να την απολαύσεις λόγω του άγχους. Είναι μια σχεδόν εξωπραγματική κατάσταση, γιατί είσαι σε «κατάσταση μάχης» και προσπαθείς απλά να μην κάνεις λάθη, να συγκεντρωθείς σε αυτό που κάνεις. Θυμάμαι τη στιγμή που παίχτηκε η τελευταία νότα και αυτοί οι τέσσερις χιλιάδες πεντακόσιοι άνθρωποι άρχισαν να ουρλιάζουν! Εκείνη τη στιγμή όλη η πίεση εξαφανίζεται και τώρα, βλέποντας τα βίντεο, ακόμα ανατριχιάζω! 

– Ήταν κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί. Έχω πάει σε πολλές συναυλίες στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, αλλά αυτή ήταν πραγματικά μοναδική! 

Krimh: Ήταν μοναδική και το νιώσαμε απόλυτα. Νομίζω πως και το κοινό το αισθάνθηκε. Η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρισμένη. Όπως λέμε και στη Γερμανία, ήταν τόσο έντονη που μπορούσες σχεδόν να την κόψεις με μαχαίρι. Ήταν φορτισμένη με συναίσθημα, κάτι πραγματικά ξεχωριστό!

– Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια με τους SEPTIC FLESH; 

Krimh: Μετά από αυτήν την κρουαζιέρα, έχουμε μια συμφωνική συναυλία στην Πόλη του Μεξικού, η οποία θα είναι η δεύτερη έκδοση της πρώτης μας συναυλίας στο Μεξικό που βιντεοσκοπήθηκε για DVD. Ετοιμάζουμε ένα διαφορετικό setlist και θα γίνει στο Pepsi Center, το οποίο έχει χωρητικότητα περίπου 3.000 ατόμων. Η ορχήστρα θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, με σχεδόν 200 μουσικούς, συμπεριλαμβανομένης της χορωδίας και μιας παιδικής χορωδίας, οπότε υπάρχει πολλή οργάνωση που πρέπει να γίνει. Μετά από αυτό, έχουμε μια περιοδεία στις ΗΠΑ που θα διαρκέσει περίπου τρεις εβδομάδες και στη συνέχεια, παρόλο που δε θα περιοδεύσουμε για το υπόλοιπο του έτους, έχουμε κάποια φεστιβάλ και άλλα συναρπαστικά σχέδια που δεν μπορώ ακόμα να αποκαλύψω. Θα αρχίσουμε επίσης να δουλεύουμε πάνω σε νέο υλικό, καθώς το «Modern Primitive» κυκλοφόρησε πριν από μερικά χρόνια. Οπότε, κοιτάμε μπροστά, συγκεντρώνοντας νέες μουσικές ιδέες, αργά αλλά σταθερά. 

– Δηλαδή, δεν έχετε ξεκινήσει ακόμα να γράφετε μουσική για νέο άλμπουμ, αλλά βρίσκεστε στη διαδικασία; 

Krimh: Όχι, δεν έχουμε ξεκινήσει ακόμα. Ο περασμένος χρόνος ήταν πολύ γεμάτος. Εστιάσαμε στην προώθηση του «Modern Primitive» όσο περισσότερο μπορούσαμε, αλλά όταν κυκλοφόρησε το άλμπουμ, ήταν δύσκολο λόγω της πανδημίας και του πληθωρισμού. Δεν καταφέραμε να παίξουμε όσο θέλαμε, αλλά κάναμε κάποιες συναυλίες στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Τώρα νιώθουμε πως είναι η κατάλληλη στιγμή να αρχίσουμε σιγά-σιγά να γράφουμε νέο υλικό. 

– Πριν γίνεις μέλος των SEPTIC FLESH, έπαιζες στους DECAPITATED. Τι διαφορές παρατηρείς ανάμεσα σε αυτές τις δύο μπάντες στο στούντιο, κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων, στη διαδικασία σύνθεσης αλλά και στις ζωντανές εμφανίσεις; 

Krimh: Είναι δύο εντελώς διαφορετικές μπάντες. Στους SEPTIC FLESH υπάρχουν τα συμφωνικά στοιχεία, που κάνουν τη μουσική πολύ πιο περίπλοκη, απαιτώντας πολύ περισσότερη προετοιμασία πριν από την είσοδο στο στούντιο. Η μπάντα δίνει επίσης μεγάλη έμφαση στο οπτικό κομμάτι, με τα κοστούμια και τη συγκεκριμένη ατμόσφαιρα στη σκηνή. Από την άλλη, οι DECAPITATED ήταν αμιγώς μουσικό σχήμα. Απλά τύμπανα, κιθάρα, μπάσο και φωνητικά, με μια πιο «παραδοσιακή» προσέγγιση. Όταν ηχογράφησα το «Carnival Is Forever» μαζί τους, τζάμαραμε τα κομμάτια στον χώρο των προβών και δουλεύαμε τις ιδέες όλοι μαζί. Στους SEPTIC FLESH, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δουλεύουμε τις ιδέες στο σπίτι, ειδικά λόγω της πολυπλοκότητας της μουσικής με τις ορχηστρικές συνθέσεις, οπότε οι πρόβες με τζάμαρισμα δε θα λειτουργούσαν. Στους DECAPITATED, δεν είχε σημασία τι φορούσες στη σκηνή, αλλά έπρεπε να παίζεις σαν μηχανή, με απόλυτη ακρίβεια για να συνδεθείς με το κοινό μέσα από την τεχνικότητα της μουσικής. 

– Φαίνεται πως διατηρείς καλές σχέσεις ακόμα με τους DECAPITATED… 

Krimh: Ναι! Στην αρχή, όταν έφυγα από την μπάντα, είχαμε κάποιες διαφορές, αλλά τώρα είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε χτίσει μια δυνατή φιλία. Πέρυσι περιοδεύσαμε μαζί στις ΗΠΑ και ήταν μια τρομερά επιτυχημένη περιοδεία! Το να περάσουμε ξανά χρόνο μαζί ήταν φανταστικό και τώρα είναι κι αυτοί στην κρουαζιέρα. Πηγαίνουμε ο ένας στις συναυλίες του άλλου, στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, γελάμε και πίνουμε ένα «καφεδάκι». Είναι υπέροχο να μην υπάρχει καμία κακή σχέση μεταξύ μας. 

Ο Krimh μαζί με τους DECAPITATED το 2013

– Ξεκίνησες να παίζεις ντραμς στο YouTube, σωστά; Ανέβαζες βίντεο και έτσι ήρθες σε επαφή με κάποιες μπάντες. Πώς πιστεύεις ότι τα social media μπορούν να βοηθήσουν τους νέους μουσικούς σήμερα; 

Krimh: Ήμουν τυχερός που ξεκίνησα με το YouTube όταν ακόμα ήταν σε πρώιμο στάδιο. Ανέβασα το πρώτο μου βίντεο το 2007, λίγο μετά την έναρξη του YouTube. Τότε, ο ανταγωνισμός ήταν ελάχιστος. Σήμερα, η πλατφόρμα έχει κατακλυστεί από περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και το επίπεδο είναι πολύ πιο υψηλό, οπότε είναι δυσκολότερο να ξεχωρίσεις. Παρόλα αυτά, πιστεύω πως τα social media είναι πλέον απαραίτητα. Κάθε μπάντα ή μουσικός που θέλει να ξεχωρίσει στη μουσική βιομηχανία, πρέπει να είναι ενεργός διαδικτυακά. Είναι εξαντλητικό και χρονοβόρο και μερικές φορές αναρωτιέμαι αν είμαι ντράμερ ή social media manager, λόγω του χρόνου που περνάω στον υπολογιστή. Αλλά όμως, είναι κομμάτι της δουλειάς να είσαι ορατός, να χτίζεις όνομα και να συνδέεσαι με το κοινό. Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο, όμως το παν είναι η ισορροπία. Πάντα ήθελα να είμαι σε μπάντα, να παίζω ζωντανά, όχι απλώς να είμαι μια YouTube προσωπικότητα. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να διατηρείς μια παρουσία σε πλατφόρμες όπως το YouTube και το Instagram.

– Ποια είναι η εντύπωσή σου για την Τεχνητή Νοημοσύνη; Πώς νομίζεις ότι θα επηρεάσει τη μουσική στο μέλλον;

Krimh: Εγώ παραμένω πεπεισμένος ότι, ακόμα και με όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις, οι άνθρωποι πάντα θα επιθυμούν το ανθρώπινο στοιχείο στη μουσική και την τέχνη. Παρόλο που η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να είναι χρήσιμη για ορισμένα πράγματα, όπως η δημιουργία εξώφυλλων ή ακόμα και η παραγωγή μουσικής, δε νομίζω ότι θα αντικαταστήσει την αυθεντικότητα που προέρχεται από την ανθρώπινη δημιουργικότητα. Ναι, ίσως δούμε περισσότερο περιεχόμενο που παράγεται από ΤΝ στο μέλλον, αλλά δε νομίζω ότι θα υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον γι’ αυτό μακροπρόθεσμα. Μπορεί να είναι συναρπαστικό γιατί είναι ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογία, αλλά τελικά οι άνθρωποι πάντα θα έλκονται από τις ατέλειες και την ανθρώπινη ποιότητα που κάνει τη μουσική ξεχωριστή. Θα θέλεις πάντα να πας σε κάτι «όχι τέλειο» και ανθρώπινο…

– Μια πιο αναλογική προσέγγιση…

Krimh: Ακριβώς, πιο αναλογική! Το παρατηρώ αυτό ιδιαίτερα σε είδη μουσικής όπως το Deathcore ή άλλα μοντέρνα στυλ του ακραίου ήχου, όπου όλα είναι υπερβολικά δυνατά και σχεδόν τέλεια, με τα πάντα υπολογισμένα. Πιστεύω όμως ότι τελικά οι άνθρωποι θα προτιμήσουν τον ακατέργαστο και ωμό ήχο μιας «παλαιάς κοπής» Black/Death Metal μπάντας, όπου τίποτα δεν είναι τέλειο. Υπάρχει κάτι σε αυτή την αυθεντικότητα που μιλάει περισσότερο στους ανθρώπους!

– Το κακό είναι ότι, στις μέρες μας, η πλειοψηφία των ακροατών δεν μπορεί, για παράδειγμα, να κατανοήσει τις διαφορές μεταξύ του drumming από άνθρωπο και των ψηφιακών τυμπάνων. Πιστεύω ότι αυτό θα είναι κάτι άσχημο στο μέλλον, να μην μπορούμε να καταλάβουμε τις διαφορές…

Krimh: Εντάξει, ήδη είναι έτσι τα πράγματα. Το ζήτημα είναι ότι αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού. Η πρόθεση είναι να ακούγεται μηχανικό, να το σπρώχνουμε στα όριά του και να δημιουργούμε πράγματα που είναι σχεδόν αδύνατο να παιχτούν. Το κάναμε αυτό πολύ πριν υπάρξει η ΤΝ, οπότε δεν είναι νέο φαινόμενο. Είναι κάτι που είναι μέρος της μουσικής σκηνής για αρκετό καιρό τώρα.

– …όπως η Industrial μουσική…

Krimh: Στην Industrial μουσική, νομίζω ότι είναι σκόπιμο. Οι διαφορές πάντα θα φαίνονται όταν βλέπεις μια μπάντα ζωντανά σε σύγκριση με το πως ακούγεται στο CD. Αλλά αυτή η ακραία προσέγγιση, για παράδειγμα, με το drumming, όπου προγραμματίζεις τύμπανα που είναι αδύνατον να παιχτούν ζωντανά, πάντα θα φαίνεται στις ζωντανές εμφανίσεις και αυτό δεν είναι τίποτα καινούργιο. Είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσω κάθε φορά που μου προσφέρεται μια δουλειά στο στούντιο. Παίρνω τραγούδια που είναι προγραμματισμένα και είναι γελοία, οπότε πρέπει να πω στα παιδιά, «Εντάξει, δε γίνεται… Πρέπει να προσθέσουμε τον ανθρώπινο παράγοντα σε αυτό!».

– Ποιά είναι η άποψή σου για τις Metalcore και Deathcore μπάντες με τις ύπερ-τριγκαρισμένες δίκασες;

Krimh: Ίσως να είμαι λίγο παλιομοδίτης σε αυτό, αλλά δε με αγγίζει. Αλλά γιατί όχι; Ας το κάνουν. Είναι μέρος του μουσικού ύφους. Είναι ένα είδος που προσπαθεί να σπρωχθεί στα όριά του, μέσω της τεχνολογίας. Έχεις triggers που χρησιμοποιούνται για πολλά χρόνια και τώρα έχεις νέες τεχνικές όπως τα διπλά χτυπήματα στα τύμπανα που επιτρέπουν να δημιουργείς αυτές τις ταχύτητες. Αλλά νομίζω ότι λειτουργεί μόνο σε συνδυασμό με trigger, γιατί θα ήταν πολύ περίπλοκο να το εξηγήσω. Απλώς νομίζω ότι έχει τη θέση του σε αυτή τη μουσική. Προσωπικά, δεν είναι τόσο εντυπωσιακό ή απλά δεν αισθάνομαι σύνδεση με αυτή τη μουσική.

– Ποιές είναι οι τρεις αγαπημένες σου μπάντες της εποχής μας; Οι μπάντες που σου αρέσει να ακούς; Αυτές που βλέπεις να έχουν λαμπρό μέλλον;

Krimh: Μία από τις αγαπημένες μου μπάντες είναι οι GOJIRA. Νομίζω ότι δημιουργούν έναν μοναδικό ήχο και πάντα είχαν μια οργανική προσέγγιση στη μουσική τους. Οι ζωντανές τους εμφανίσεις είναι από τις καλύτερες που μπορείς να δεις ποτέ! Έχουν έναν τρόπο να κάνουν τα πράγματα ν’ αντηχούν βαθιά, τόσο σε μένα όσο και σε πολλούς άλλους. Αξίζουν πραγματικά την επιτυχία τους γιατί υπάρχει πραγματική, οργανική ατμόσφαιρα σε αυτούς. Επίσης, είμαι μεγάλος θαυμαστής των EMPEROR. Δεν είναι μια νέα μπάντα και δε θα αλλάξουν τον ήχο τους, αλλά έχουν ζήσει μια αναγέννηση στη δημοτικότητα τους τα τελευταία χρόνια, κάτι που είναι ενδιαφέρον ως γεγονός. Όσον αφορά την τρίτη μπάντα, δεν μπορώ να σκεφτώ μία τώρα, αλλά οι GOJIRA ξεχωρίζουν ως μια μπάντα που είναι απίστευτα δυνατή, αυθεντική και πραγματικά αξίζει την επιτυχία. Είναι όλα αυθεντικά σε αυτούς, όχι ψεύτικα.

– Τι συμβαίνει με τα solo projects σου; Έχεις ήδη τέσσερα ολοκληρωμένα άλμπουμ και ένα EP. Θυμάμαι επίσης παλιά που είχες ανεβάσει κάποιες πολύ ωραίες ακουστικές μελωδίες με την κιθάρα σου, που θύμιζαν τον ακουστικό ήχο των παλιών ULVER και άλλα αντίστοιχα πράγματα. Σκοπεύεις να κυκλοφορήσεις νέες δικές σου μουσικές ως καλλιτέχνης;

Krimh: Κάποια στιγμή, ναι. Αλλά με το solo project μου, δε θέλω την πίεση μιας δισκογραφικής ή οποιονδήποτε να μου λέει πότε να κυκλοφορήσω κάτι ή τι να κυκλοφορήσω. Είναι καθαρά θέμα δημιουργικότητας για μένα. Αν δε νιώθω έμπνευση ή δεν έχω τον χρόνο, δε θα το πιέσω. Περιμένω εκείνη τη στιγμή που θα νιώσω ότι είναι η κατάλληλη ώρα για να γράψω μουσική και όταν αυτό έρθει, συνήθως γίνεται φυσικά και γρήγορα. Τα περισσότερα από τα solo άλμπουμ μου γράφονται μέσα σε τρεις εβδομάδες με ένα μήνα. Θέλω να το κάνω για χάρη της δημιουργικότητας, όχι απλώς για να με βλέπουν ως drummer. Νομίζω μαθαίνεις πολλά όταν πιάνεις ένα άλλο όργανο και αυτές οι δεξιότητες μπορούν να ωφελήσουν τις μπάντες που παίζω. Πάντα ήμουν θαυμαστής της νεοκλασικής ακουστικής κιθάρας όπως αυτή των παλιών ULVER, χωρίς να θέλω να περιοριστώ σε συγκεκριμένο στυλ. Αν ένα άλμπουμ χρειάζεται συγκεκριμένες επιρροές επειδή νιώθω ότι ταιριάζει σε αυτό, τότε θα το κάνω. Κανείς δε μου λέει τι να κάνω σε αυτό τον τομέα και αυτό είναι το ωραίο. Απόλυτη ελευθερία για να δημιουργήσω κάτι, όπως ακριβώς το θέλω.

– Τα τελευταία σου λόγια στους αναγνώστες του THE GALLERY και στους ακροατές του ραδιοφώνου μας, μιας και η συνέντευξή μας θα γίνει podcast και θα ανέβει στο διαδίκτυο. Μπορείς να πεις ό,τι θέλεις…

Krimh: Ελπίζω να απολαύσατε αυτή τη μικρή συνέντευξη και να ήταν ενδιαφέρουσα για εσάς. Ευχαριστώ που μας διαβάσατε και μας ακούσατε! Συνεχίστε να στηρίζετε το Ελληνικό Metal!

– Ευχαριστώ πολύ που μίλησες στο THE GALLERY, Kerim!

Συνέντευξη: Αλέξανδρος Σουλτάτος 
Μετάφραση/Απόδοση στα Ελληνικά: Βασιλική Καλογερά 
Απομαγνητοφώνηση: Βασιλική Καλογερά 
Επιμέλεια Εξωφύλλου: Αλέξανδρος Σουλτάτος 
Σχεδιασμός και Επιμέλεια Συνέντευξης: Αλέξανδρος Σουλτάτος
Ημερομηνία: 1 Φεβρουαρίου 2025
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: SEPTIC FLESH – Επίσημη Σελίδα
Copyright © 2025 by THEGALLERY.GR

Αφήστε μια απάντηση