Οι NIGHT IN GALES αποτελούν μια παλιά κι αγαπημένη μπάντα στον χώρο του μελωδικού Death Metal. Παρότι προέρχονται από την Γερμανία, πρωτοστάτησαν στην άνθιση του ακραίου-μελωδικού ήχου. Σε λίγο καιρό κυκλοφορούν το νέο τους δίσκο με τίτλο «Dawnlight Garden». Στην συνέντευξη που ακολουθεί, έχουμε την χαρά να συνομιλούμε με ένα από τα ιδρυτικά τους στελέχη, τον κιθαρίστα Jens Basten, ο οποίoς μας μίλησε επί παντός επιστητού….
– Καλησπέρα από Ελλάδα Jens! Χαιρόμαστε που σε έχουμε στο διαδικτυακό μας περιοδικό. Ας αρχίσουμε με τις ερωτήσεις μας. Πρώτα απ’ όλα, συγχαρητήρια για το νέο σας άλμπουμ! Δώσε μας σε παρακαλώ μερικές πληροφορίες για το «DawnlightGarden». Αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Ιούλιο του 2020! Που ηχογραφήθηκε και ποιες οι διαφορές σε σχέση με την προηγούμενή σας κυκλοφορία;
Jens: Ευχαριστώ Αλέξανδρε. Το «Dawnlight Garden» θα κυκλοφορήσει στις 24 Ιουλίου από την Apostasy Records. Περιέχει 11 τραγούδια και η συνολική διάρκειά του είναι 41 λεπτά. Εκτός από το κανονικό digipak CD και το ψηφιακό format, θα είναι διαθέσιμο σε 4 διαφορετικές περιορισμένες εκδόσεις βινυλίου και σε ξύλινη κασετίνα που θα περιέχει ένα πολύχρωμο βινύλιο, ένα αυτοκόλλητο και ένα πόστερ με αυτόγραφα και διάφορα άλλα, οπότε είμαστε χαρούμενοι με την εταιρεία μας και το πόσο δυνατά υποστηρίζουν και προωθούν το άλμπουμ μας.
Ηχογραφήσαμε όλα τα φωνητικά, τις κιθάρες και το μπάσο για το «Dawnlight Garden» μόνοι μας, στο μικρό μου «metal4metal» ιδιωτικό στούντιο. Τα τύμπανα ηχογραφήθηκαν στο στούντιο 141 από τον Roger Grüniger, η επεξεργασία τους έγινε από τον Robin Mussmann στο στούντιο Boombox. Ο Dan Swanö έκανε τη μίξη και το mastering για το άλμπουμ. Στην ομάδα ήταν και ο Costin Chioreanu για τα γραφιστικά και την διάρθρωση της εκτύπωσης. Οπότε, εκτός από την ηχογράφηση των φωνητικών, η ομάδα ήταν η ίδια που είχαμε και στο «The Last Sunsets». Σε σύγκριση με αυτό, εξελίχθηκε λίγο πιο βαρύ και άγριο. Συνολικά, ήταν το πιο «χαστούκι στα μούτρα» άλμπουμ που φτιάξαμε ποτέ.
– Ποιες είναι οι επιρροές σας όσον αφορά στους στίχους; Είναι η καθημερινότητα και τα προβλήματα της ή θρησκευτικά και πνευματικά θέματα; Υπάρχει μήπως κάποιο concept στο «Dawnlight Garden»; Επίσης, το εξώφυλλο έχει να κάνει με αυτό ή είναι απλά μια όμορφη εικόνα;
Jens: Ανέλαβα το στιχουργικό κομμάτι μετά την αποχώρηση του Björn. Προτιμώ σκοτεινούς και χαοτικούς Black Metal στίχους για τη Black Metal μουσική, ίσως βάζω κάποια προσωπικά στοιχεία εδώ κι εκεί, αλλά αυτό είναι μάλλον δύσκολο για κάποιον να το ξεχωρίσει. Το ύφος είναι παρόμοιο με το προηγούμενο άλμπουμ «The Last Sunsets», αλλά το συνολικό concept του «Dawnlight Garden» είναι ακόμα πιο απλό: Όλα αφορούν το τέλος των πραγμάτων, το θάνατο αυτή τη φορά. Οπότε, λειτουργεί ως το επόμενο λογικό βήμα μετά το προηγούμενο άλμπουμ το «The Last Sunsets». Ο Costin είχε στα χέρια του μόνο την προ-παραγωγή και τους στίχους του ομώνυμου τραγουδιού ως καθοδήγηση για να δημιουργήσει τα γραφιστικά του «Dawnlight Garden». Πέρα από αυτό, δεν είχε καθόλου κατευθυντήριες γραμμές ή ιδέες από εμάς. Εξελίχθηκε τέλειο. Ο Costin μετέφερε σχεδόν όλους τους στίχους και το γενικότερο κλίμα του δίσκου σε σχέδια. Οπότε, είναι μια ωραία εικόνα που τροφοδοτείται 100% από τη μουσική και τους στίχους. Να είσαι σίγουρος πως υπάρχει απόλυτη ταύτιση εδώ.
– Στο παρελθόν είχατε μεγάλα διαλείμματα ανάμεσα στις κυκλοφορίες σας. Ωστόσο, τα δύο τελευταία σας άλμπουμ είχαν μόνο δύο χρόνια διαφορά μεταξύ τους. Σκοπεύετε να διατηρήσετε αυτά τα μικρά «διαλείμματα» και να κυκλοφορείτε άλμπουμ πιο συχνά;
Jens: Ναι, είναι πιο εύκολο τώρα απ’ ότι ήταν τα τελευταία 20 χρόνια, αφού πλέον έχουμε μια πιο καθαρή και, το πιο σημαντικό, κοινή οπτική για το πως θα πρέπει η μπάντα να ακούγεται και πως μπορούμε να το πετύχουμε. Αφού ανέλαβα το στιχουργικό κομμάτι εξ’ ολοκλήρου, δε χρειάζεται να προβάρουμε και να συζητάμε την παραμικρή λεπτομέρεια, μπορώ να συνθέσω και να ηχογραφήσω το υλικό στο ίδιο μου το στούντιο στο σπίτι και γενικά όλη η δημιουργία είναι πιο εύκολη απ’ ότι στο παρελθόν. Αν δε συμβεί κάποιο απρόοπτο στα επόμενα χρόνια, πιστεύω θα ακολουθήσουν κι άλλα άλμπουμ! Γιατί όχι άλλωστε;
– Πως αντέδρασαν οι οπαδοί σας στο «The Last Sunsets»; Υπήρξε η αποδοχή που περιμένατε; Σχεδόν δύο χρόνια έχουν περάσει από τότε. Θα αλλάζατε κάτι σε αυτό; Μια οποιαδήποτε τροποποίηση;
Jens: Οι αντιδράσεις των οπαδών ήταν συνολικά υπέροχες. Δεν περιμέναμε τόσο καλά λόγια, με τίποτα! Όσο για το νέο μας άλμπουμ «Dawnlight Garden», μπορώ να πω ότι δεν αλλάξαμε τίποτα σε σχέση με το προηγούμενο, εκτός από το ότι είχαμε πολλούς γκεστ στα φωνητικά. Παράγουμε αγνό μελωδικό Death ήχο ξανά! Έχω την εντύπωση ότι αυτό εδώ είναι λίγο πιο βαρύ και πιο σκοτεινό από το προηγούμενο. Κάποια τραγούδια είναι πιο περίπλοκα στην δομή τους και επίεης, ο Adriano έβαλε πολλά περισσότερα «εκρηκτικά» ξεσπάσματα στα τύμπανα και φοβερά γρήγορη δίκαση σε αρκετά σημεία!
– Πες μου για την εμπειρία σου όσον αφορά την ηχογράφηση και το μιξάρισμα/mastering ενός άλμπουμ με τον DanSwano. Όταν αποφασίσατε να ηχογραφήσετε το νέο σας δίσκο ήταν αυτός το πρώτο όνομα που σας ήρθε στο μυαλό; Ήταν εύκολη η επικοινωνία μαζί του;
Jens: Το «Dawnlight Garden» είναι βασικά το τρίτο άλμπουμ που κάνουμε με τον Dan κι επίσης έχω κάνει και δύο άλμπουμ με τη Heavy Metal μπάντα μου τους Gloryful επίσης μαζί του, οπότε υπάρχουν πολύ καλοί λόγοι να το κάνουμε, χαχα! Ο Dan είναι τελείως προσγειωμένος και πολύ εύκολος στην επικοινωνία και στο να συμφωνήσεις πράγματα μαζί του, γεγονός το οποίο είναι πολύ σημαντικό για να δημιουργήσεις μουσική, μέσα σε ικανοποιητικό χρονικό περιθώριο. Είμαι μεγάλος θαυμαστής του από τη στιγμή που κυκλοφόρησε όλα αυτά τα διαμάντια με τους Edge Of Sanity και τους Pan-Thy-Monium, οπότε είναι τιμή να τον έχουμε μαζί μας. Συνήθως φτάνουμε στο βασικό σετ-απ για ένα άλμπουμ μέσα σε 2 μέρες, χωρίς άγχος, χωρίς πολλές συζητήσεις.
– Πίσω στο 2011, είχατε κυκλοφορήσει το άλμπουμ «5 Scars», μετά από διάλειμμα 10 ετών (όσον αφορά τα ολοκληρωμένα άλμπουμ). Και μετά, άλλα 7 χρόνια απουσίας έως ότου κυκλοφορήσατε το «The Last Sunsets» το 2018. Νιώθεις να έχετε εξελιχθεί από τα προηγούμενα σας άλμπουμ; Πιστεύεις υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις δύο αυτές κυκλοφορίες;
Jens: Βασικά ναι, κάπως. Αλλά το «βήμα μπροστά» για μας είναι σαν δύο βήματα πίσω στις ρίζες μας, οι οποίες είναι το μελωδικό Death Metal, της παλαιάς σχολής, όπως γυρνώντας στο 1991-1995, όταν το όλο θέμα ξεκίνησε και έφτασε στην κορύφωση του πολύ γρήγορα. Προσωπικά δεν έκανα πολλά άλμπουμ μετά το 1995, οπότε, γιατί να κάνω διαφορετικά πράγματα από αυτά που μου αρέσουν και που κάνω καλύτερα; Ο πιο σημαντικός λόγος για την αλλαγή που επήλθε είναι ότι ο Björn έφυγε από τη μπάντα μετά την περιοδεία για το «5 Scars», ήταν στα σχέδια του να το κάνει ως αποχαιρετιστήριο άλμπουμ του και να ξεκινήσει κάποια νέα σχέδια. Όταν ήταν σίγουρο ότι ο Chris θα επιστρέψει, όλοι ξέραμε ότι η κατεύθυνση για το μέλλον θα ήταν: αγνό και παλιομοδίτικο μελωδικό Death, χωρίς συμβιβασμούς, χωρίς μοντέρνα στοιχεία, επαναπροσδιορισμούς κλπ.
Οπότε, η βασική διαφορά ανάμεσα στα δύο άλμπουμ, είναι οι διαφορετικοί τραγουδιστές. Παραλείψαμε όλα τα καθαρά φωνητικά και τα στοιχεία του 2000 στο «The Last Sunsets». Η παραγωγή είναι πιο βαριά και το όλο θέμα είναι πιο σκληρό και πιο άγριο.
– Οι NIGHTINGALES ήταν για πολλά χρόνια εκτός της metal «βιομηχανίας». Γιατί προέκυψαν αυτά τα μακροχρόνια κενά στην δισκογραφική παρουσία σας; Υπήρχαν προβλήματα με μάνατζερ και δισκογραφικές εταιρείες ή ήταν απλά απόφαση σας να μείνετε εκτός;
Jens: Ναι υπήρχαν προβλήματα με μάνατζερ και δισκογραφικές εταιρείες, χαχα! Θα στα πω περιληπτικά: Από το 1998 πήραμε κάποιες μοιραίες (με τη σημερινή οπτική) αποφάσεις, αλλάζοντας το στυλ και την εικόνα του συγκροτήματος. Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν οι πωλήσεις μας και να μας παρατήσει η Nuclear Blast. Πήγαμε ακόμα πιο «περίεργα» όσον αφορά τις πωλήσεις στο επόμενο μας άλμπουμ με τη Massacre Records, οπότε τα πράγματα γίναν ακόμα χειρότερα. Όταν έφυγε ο Chris (πρώην ντράμερ), χρειαζόμασταν ένα διάλειμμα να θέσουμε νέους στόχους, να βρούμε καινούργιο ντράμερ, να κάνουμε promo ηχογραφήσεις και μια νέα συμφωνία με δισκογραφική. Κάποιοι αρχίσαμε να επικεντρωνόμαστε σε νέες μπάντες και σχέδια (Bloodred Bacteria, Deadsoil, In Blackest Velvet, Grind Inc.) στο μεταξύ και, ενώ οι προσφορές από εταιρείες δεν ήταν αρκετά καλές, μας πήρε περισσότερο χρόνο απ’ ότι περιμέναμε.
– Λέγοντας για τη NuclearBlast, είχατε συμβόλαιο μαζί τους και σπουδαίες προοπτικές να φτάσετε στα υψηλότερα επίπεδα ως συγκρότημα. Φτάσατε στο σημείο που ονειρευόσασταν; Είστε ικανοποιημένοι από την καριέρα σας σαν συγκρότημα έως τώρα;
Jens: Είχαμε τις ευκαιρίες μας, αλλά κάποιες καταστάσεις μας ξέφυγαν γιατί αλλάξαμε κατεύθυνση πολύ νωρίτερα μετά την κυκλοφορία του «Thunderbeast». Δεν είμαι ικανοποιημένος από τις εξελίξεις από το 1999 μέχρι το 2010, αλλά από τότε βρήκαμε ξανά το δρόμο μας, θα έλεγα ότι τώρα είμαστε σε καλή κατάσταση να κυκλοφορήσουμε μερικά όμορφα μελωδικά Death Metal άλμπουμ.
– Ποιο θεωρείς το αγαπημένο σου άλμπουμ στην ιστορία των NIGHT IN GALES και γιατί;
Jens: Πιστεύω θα πω τα «Towards The Twilight» και «Dawnlight Garden», επειδή αυτά τα δύο άλμπουμ δείχνουν ακριβώς το χαρακτήρα και το στυλ μας, έτσι όπως πρέπει να είναι …
– Τελευταίο σας άλμπουμ πριν το δεκαετές διάλειμμα ήταν το «Necrodynamic», το 2001. Σε αυτό το άλμπουμ συναντήσαμε πολλές αλλαγές στον μουσικό χαρακτήρα σας σε σύγκριση με τις προηγούμενες δουλειές σας. Πως νιώθεις γι’ αυτό το άλμπουμ σήμερα; Αν ήταν στο χέρι σου θα άλλαζες κάτι σε αυτό; Ποιες οι αντιδράσεις των οπαδών σας παγκοσμίως όσον αφορά στο «Necrodynamic»;
Jens: Εκείνη την εποχή οι περισσότερες μπάντες του μελωδικού Death Metal πήγαν προς μία πιο Thrash κατεύθυνση ή προσέθεσαν αυτά τα COB πλήκτρα για να ξεφύγουν από αυτό που ο τύπος ονόμαζε «υπερφορτωμένη» ή «φθίνουσα» υποκατηγορία. Αφού ήμουν υπεύθυνος για όλα αυτά τα «στοιχειωμένα thrash riffs», ήταν ιδέα του Björn να βάλουμε όλα αυτά τα speed metal φωνητικά και ο Chris, ο πρώην ντράμερ μας είχε την ιδέα να έχουμε μία «όσο πιο φυσική γίνεται» παραγωγή στα τύμπανα. Οπότε, είναι προφανές ότι αυτές οι ιδέες δε θα οδηγούσαν σε ένα καλό αποτέλεσμα. Σε εκείνο το σημείο νομίζω ήμασταν λίγο χαμένοι, ίσως κάπως «αποδιοργανωμένοι», υπήρχαν πάρα πολλές διαφορετικές ιδέες για το πως πρέπει να ακούγεται η μπάντα και είχαμε επικεντρωθεί πιο πολύ στο να παρτάρουμε και σε κάποια παράλληλα σχέδια. Δε μου αρέσει αυτό το άλμπουμ σαν άλμπουμ των NIGHT IN GALES, γιατί απλά υπήρχαν πάρα πολλά στοιχεία μακριά από την ιστορία του συγκροτήματος και από το πως θα έπρεπε να είναι αρχικά. Το όλο setup εκείνη την εποχή ήταν λίγο μη-αληθινό από τη σημερινή οπτική. Πολλές φορές αναρωτιέμαι αν πραγματικά ήμασταν εμείς αυτοί, χαχα!
– Παρόλο που μου αρέσει πολύ η τελευταία σας κυκλοφορία, κατά τη γνώμη μου τα «Towards The Twilight» και «Thunderbeast» ήταν το αποκορύφωμα της καριέρας σας! Τι θυμάσαι από εκείνες τις μέρες; Ποιες μπάντες ήταν οι κύριες επιρροές σας εκείνη την εποχή;
Jens: Από την οπτική των πωλήσεων, εκείνα τα άλμπουμ πούλησαν περισσότερο φυσικά, και κάναμε πολλά μεγάλα σώους και μεγάλες περιοδείες με όλα τα μεγάλα ονόματα όπως οι DEATH, IN FLAMES, DISMEMBER, HYPOCRISY, DIMMU BORGIR, CRADLE OF FILTH. Εκείνες όμως ήταν διαφορετικές εποχές. Αναπολώ πολύ αυτές τις μέρες, η καλύτερη περίοδος μας ήταν μεταξύ 1995 και 1999. Αν θέλεις να δεις όλη την ιστορία από διαφορετική οπτική, πάρε τη συλλογή «Ashes And Ends» που κυκλοφόρησε από την Αμερικάνικη Divebomb Records. Υπάρχουν σημειώσεις στο βιβλιαράκι και άπειρα σπάνια στιγμιότυπα από εκείνες τις «αλκοολικές» ημέρες, χαχα! Μεγάλη επιρροή ήταν όλο το πρώτο κύμα του μελωδικού Death και Black Death όπως οι AT THE GATES, DISSECTION, EUCHARIST, UNANIMATED, DESULTORY, DARK TRANQUILLITY και τα πρώιμα Death Doom όπως οι πρώιμοι PARADISE LOST, ANATHEMA και AMORPHIS φυσικά!
– Οι τέσσερις σας μένετε στο Nordrhein-Westfahlen και ο ντράμερ σας κάπου στη Νότια Γερμανία. Πόσο δύσκολο είναι να κάνετε πρόβες μαζί;
Jens: Είναι κάπως αδύνατο, οπότε το κάνουμε μόνο μερικές εβδομάδες πριν ξεκινήσουν οι ζωντανές εμφανίσεις μας. Κάνουμε πρόβες χωρίς τον Adriano στην αρχή για μερικές εβδομάδες, χρησιμοποιούμε τα κομμάτια των ντραμς από το στούντιο και προγραμματισμένα midi ντραμς για τα παλιότερα τραγούδι, μέσα από notebook ή smartphone. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις, ο Adriano έρχεται και κάνουμε τις τελικές κοινές πρόβες το Σαββατοκύριακο. Για τις ηχογραφήσεις των άλμπουμ, δεν κάνουμε πρόβες εκ των προτέρων. Ηχογραφούμε απευθείας το άλμπουμ.
– Η περιοχή που διαμένετε είναι γνωστή για τους SODOM, KREATOR και άλλες Metal μπάντες του είδους. Τι σας ενέπνευσε να παίξετε μελωδικό DeathMetal? Υπήρχαν άλλα συγκροτήματα να παίζουν με αυτόν τον τρόπο στα μέρη σας;
Jens: Πίσω στα 80’ς το Thrash ήταν τεράστιο εδώ πέρα, αλλά υπήρχαν επίσης κάποια Death Metal σχήματα όπως οι ETERNAL BRIDGE από την περιοχή μας, και επίσης έχουμε και τους BLIND GUΑRDIAN λίγο πιο πέρα, μας χαιρετούν από την πόλη του Krefeld. Η περιοχή Sauerland με τους MORGOTH και DARK MILLENIUM επίσης δεν είναι και πολύ μακριά. Αλλά πάνω απ’ όλα, ήμασταν οι πρώτοι που παίξαμε μελωδικό Death Metal εδώ, έτσι!
– Πως γνωριστήκατε μεταξύ σας και πως καταφέρατε να μείνετε με την ίδια σύνθεση όλα αυτά τα χρόνια; Τι έγινε και επέστρεψε ο αρχικός σας τραγουδιστής;
Jens: Ήξερα τον Christian Müller από το σχολείο, ήμασταν τα μοναδικά αγόρια με μπλουζάκια AUTOPSY & ENTOMBED τότε οπότε αρχίσαμε να μιλάμε και πολύ σύντομα ιδρύσαμε μια διμελή Death Metal μπάντα με το όνομα TOMBSTONE. Ακουγόταν σαν μίξη πρώιμων PUNGENT STENCH και GRAVE.
Ο Tobias ήταν φίλος του μεγαλύτερου αδελφού μου Frank, μας έφερε κοντά και καθώς η πρώτη μου πραγματική μπάντα INTESTINAL ULCER έπαιρνε σάρκα και οστά και χρειαζόταν μπασίστα, κάπου στο 1991. Καθώς χρειαζόμασταν έναν καλύτερο ντράμερ, βρήκαμε τον Christian Bass. Ο Tobias ήξερα ότι ήταν ο καλύτερος νέος metal/hardcore ντράμερ. Τον είδαμε να περπατάει στην άκρη του δρόμου όταν πήγαμε με το αμάξι του Tobias. Σταματήσαμε και τον ρωτήσαμε και ήρθε στη μπάντα λίγο αργότερα. Τώρα παίζει στους HEAVEN SHALL BURN, χαχα! Όταν οι INTESTINAL ULCER διαλύθηκαν, το χειμώνα του 1994, ο αδελφός μου ο Frank ενσωματώθηκε ως κιθαρίστας και ο Christian ως τραγουδιστής. Οι NIGHT IN GALES γεννήθηκαν την άνοιξη του 1995! Δεν είχαμε καμία αλλαγή από τότε στις κιθάρες και το μπάσο, μόνο λίγες αλλαγές στα ντραμς και τα φωνητικά.
– Αν αναλογιστούμε οτι όλοι σας έχετε τα καθημερινά σας επαγγέλματα, πόσο δύσκολο είναι να παίζετε ζωντανά και ακόμα περισσότερο να συμμετέχετε σε περιοδείες;
Jens: Με τους NIGHT IN GALES δεν παίζουμε σε τόσο πολλά ζωντανά σοόυ πλέον, για πολλούς και διαφόρους λόγους. Είναι δικιά μας όμως η απόφαση. Έκανα δυο Ευρωπαϊκές περιοδείες με την άλλη μου μπάντα, τους GLORYFUL τα τελευταία 3 χρόνια και όλοι έχουμε κανονικές δουλειές πλήρους απασχόλησης ή/και οικογένειες επίσης. Συνεπώς, είναι κάτι το εφικτό εαν το θελήσουμε. Τα πάντα είναι θέμα οργάνωσης.
– Όταν είσαι σπίτι τι ακούς, ειδικά τώρα με την κατάσταση του κορωναϊού; Ποιες είναι οι επιρροές σου ως μουσικός
Jens: Πρόσφατα αγόρασα πολλά νέα βινύλια, κυρίως επανακυκλοφορίες και νέο υλικό. Βασικά, πάνω στο τραπέζι έχω τα άλμπουμ των VENOM – «At War With Satan», SEANCE – «Fornever Laid To Rest», SUFFOCATION – «Effigy Of The Forgotten», BOLT THROWER – «In Battle There Is No Law!», CARNAGE – «Dark Recollections», XYSMA – «Yeah», HAUNT – everything, BLIND GUARDIAN – «Somewhere Far Beyond», το τελευταίο των SACRED REICH, CANNIBAL CORPSE, DEATH ANGEL & SLAYER. Είμαι φανατικός οπαδός των THIN LIZZY, δεν περνάει μήνας χωρίς να τους ακούσω. Και φυσικά χρειάζομαι λίγο Punk Rock όπως NOFX, BAD RELIGION, RAMONES ή ASH RETURN σε μόνιμη βάση για να αισθάνομαι καλά. Οι κύριες επιρροές μου; Δύσκολο να πω τι συμβαίνει συνειδητά και υποσυνείδητα. Εγώ για παράδειγμα, θα έπρεπε να επηρεαστώ πολύ από τα πρώιμα στάδια των MAIDEN, GN’R, MANOWAR και τους PRIEST, METALLICA και KREATOR των ’90, παρόλα αυτά η μουσική που παράγω ακούγεται «λίγο» διαφορετική από αυτές τις μπάντες, χαχα!
– ToNordrhein- Westfallen είναιεπίσης γνωστό από κάποιες μεγάλες και ιστορικές ομάδες εκεί. Παρακολουθείς ποδόσφαιρο και ποια ομάδα υποστηρίζεις;
Jens: Αυτό είναι αλήθεια, σίγουρα, ο κόσμος τρελαίνεται γι’ αυτό. Πήγα στο πανεπιστήμιο του Duisburg, το οποίο είναι γνωστό για την ομάδα MSV Duisburg και αργότερα έζησα κάποια χρόνια στο Wanne-Eickel, το οποίο είναι πιο κοντά στο Gelsenkirchen, αυτή είναι η περιοχή της Schalke 04, οπότε αν φοράς πράγματα της BVB έχεις μεγάλο πρόβλημα, χαχα! Αλλά δεν είμαι ποδοσφαιρόφιλος, εκτός από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
– Έχεις καθόλου ανταπόκριση από την Ελλάδα κατά τη διάρκεια της καριέρας σου στους NIGHT IN GALES, από το 1995 έως και σήμερα;
Jens: Ουφ! Αυτό δεν είναι εύκολο να το θυμηθώ με λεπτομέρειες, μιας και η ανταπόκριση σε αληθινό χαρτί τελείωσε πριν από 20 περίπου χρόνια και ο ψηφιακός κόσμος δεν είναι το ίδιο. Δεν βλέπεις την κάθε επαφή. Τότε έβλεπες απ’ ευθείας τη διεύθυνση από την οποία ερχόταν η παραγγελίες των CD’s. Αλλά σίγουρα υπήρχαν κάποιες καλές κριτικές και παραγγελίες από την Ελλάδα και μερικοί μικροί μαγαζάτορες που έκαναν τη διανομή του demo μας «Sylphlike». Για να σου πω ονόματα από φίλους δι’ αλληλογραφίας, εμπόρους και περιοδικά, θα πρέπει να ψάξω βαθιά μέσα στις μεγάλες μου κούτες στο πατάρι όπου αποθηκεύω όλες τις επαφές σε χαρτί από εκείνη την εποχή. Τα 5 αγαπημένα μου Ελληνικά Metal άλμπουμ πάντως, ακόμη εμπεριέχουν τα δύο πρώτα άλμπουμ των SEPTIC FLESH!
– Jens ευχαριστώ για το χρόνο σου! Τα τελευταία λόγια προς τους Έλληνες οπαδούς σας και τους αναγνώστες του THEGALLERY είναι δικά σου …
Jens: Ευχαριστώ Αλέξανδρε γι’ αυτήν την ευκαιρία να φτάσω στους Έλληνες οπαδούς μας. Ήταν ευχαρίστηση μου να απαντήσω! Αν ψάχνετε για cool NIGHT IN GALES σπάνιο ή καινούργιο υλικό, επισκεφτείτε το www.night-in-gales.com ή απευθείας το band camp του συγκροτήματος….
Συνέντευξη: Αλέξανδρος Σουλτάτος, Δήμος Καραδήμος
Μετάφραση/Απόδοση στα Ελληνικά: Θεόδωρος Απέργης
Επιμέλεια Εξωφύλλου: Γιώργος Τσιλιγγαρίδης
Σχεδιασμός και Επιμέλεια Συνέντευξης: Αλέξανδρος Σουλτάτος
Ημερομηνία: 9 Απριλίου 2020
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: NIGHT IN GALES – Επίσημη Σελίδα
Copyright © 2020 by THEGALLERY.GR
Πολύ ενδιαφέρον συνέντευξη. Κάλυψε νομίζω τα πάντα και μας έδωσε πολλές πληροφορίες για το παρελθόν της μπάντας! \m/
Απλα τελεια συνέντευξη!!!Μπραβο σε ολη την ομαδα!!!Εξαιρετική δουλειά!!!!