Iotunn – Planetary Black Dimensions

You are currently viewing Iotunn – Planetary Black Dimensions

Ένα από τα πιο αξιόλογα ντεμπούτα της φετινής χρονιάς είναι το «Access All Worlds» των IOTUNN, που κυκλοφόρησε την άνοιξη από την Metal Blade. Για τους IOTUNN έγινε λόγος σε πολλά μέσα ενημέρωσης, αρκετοί metal οπαδοί ήδη τους έχουν ξεχωρίσει και το The Gallery είχε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με τον κιθαρίστα του συγκροτήματος Jens. Σε αυτή τη συνέντευξη αναλύουμε την ιστορία τους, το μουσικό και στιχουργικό concept του νέου άλμπουμ και τα μελλοντικά σχέδια της μπάντας από τη Δανία.


– Γεια σου Jens. Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη δυνατότητα να κάνουμε αυτή τη συζήτηση μαζί. Δεδομένου του ότι πολλοί άνθρωποι μόλις ανακάλυψαν τους IOTUNN μέσω του πρώτου άλμπουμ σας, θα μπορούσες σε παρακαλώ να μας πεις εν συντομία περισσότερα για την ιστορία του συγκροτήματος;

Jens: Γεια σου Κώστα. Η μπάντα έχει δύο ιστορικές φάσεις. Η πρώτη ξεκίνησε το 2009 από τον αδερφό μου, ο οποίος προσπαθούσε στο μεταξύ να καταλάβει πώς θα μπορούσε να εξελιχτεί όλο αυτό το πράγμα με το γκρουπ. Αρχικά ήθελε να ξεκινήσει μια prog/space rock μπάντα. Ο σημερινός μας ντράμερ, ο πρώην τραγουδιστής μας και εγώ, τον βοηθήσαμε μετά από λίγο καιρό. Άρχισα να αναδεικνύω πιο heavy μουσική, οπότε σταδιακά προχωρούσαμε περισσότερο προς την τωρινή κατάσταση. Το 2013 υιοθετήσαμε πλήρως τη metal κατεύθυνση, αν και μπορούσες να καταλάβεις ότι ακόμα ήταν συγκεχυμένη. Ωστόσο, ήταν ένα σημαντικό βήμα για εμάς. Καθώς προχωρούσαμε, «κλειδώσαμε» και το όνομα της μπάντας και ως συνολική ιδέα. Αυτό συνέβη το 2015. Το μίνι άλμπουμ «The Wizard Falls» κυκλοφόρησε ένα χρόνο αργότερα και ακολούθησαν μερικές σπουδαίες συναυλίες. Ωστόσο, εξακολουθούσαμε να σκεφτόμαστε σχετικά με την κατεύθυνσή μας και είχαμε πραγματικά ανάγκη από έναν τραγουδιστή με χαρίσματα, κάποιον που θα μπορούσε να εκφράσει μια μεγάλη ποικιλία συναισθημάτων, από την ομορφιά μέχρι τη θλίψη. Ψάχναμε για κάποιον που θα μπορούσε να δημιουργήσει θετικές αλλά και σκοτεινές διαθέσεις. Ευτυχώς, βρήκαμε τον Jón Aldará. Τον γνωρίζαμε από προηγούμενες συναυλίες μας, του στείλαμε ένα demo και μας απάντησε ότι η μουσική μας ήταν πολύ καλή για να την αγνοήσει, οπότε μπήκε στην μπάντα. Αυτό ήταν ένα ορόσημο στην επαγγελματική καριέρα μας. Απλά συνεχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στο νέο άλμπουμ, ολοκληρώνοντάς το με μια νέα είσοδο στη μπάντα, αυτή του μπασίστα μας Eskil. Το αρχικό σχέδιο ήταν ότι εγώ θα ήμουν αυτός που θα έπαιζε μπάσο, αλλά ξέραμε ότι θα μπορούσαμε να βρούμε έναν πραγματικό μπασίστα και ότι αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να προσθέσει αξία στη δυναμική του άλμπουμ. Τον Φεβρουάριο του 2019, λίγο πριν ο κορονοϊός κλείσει τα πάντα, πήγαμε στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και συναντήσαμε τον Fredrik Nordstrom, προκειμένου να οριστικοποιήσουμε την παραγωγή. Έτσι προέκυψε το «Access All Worlds».

– Ένα συμβόλαιο με την Metal Blade είναι ένα μεγάλο επίτευγμα. Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για αυτή τη συνεργασία;

Jens: Έχουμε μεγάλο σεβασμό για την Metal Blade. Βασικά είχαμε ένα σχέδιο Α και ένα σχέδιο Β. Το σχέδιο Α ήταν να βρούμε μια εταιρεία με καλή δυνατότητα να υποστηρίξει το άλμπουμ με καλή προώθηση. Το εναλλακτικό μας σχέδιο ήταν να τα κάνουμε όλα μόνοι μας, αλλά ξέρεις, θα πνιγόμασταν και δεν θα λειτουργούσε ποτέ σωστά. Ελπίζαμε πραγματικά ότι η Metal Blade θα ανταποκρινόταν θετικά. Και το έκαναν αρκετά γρήγορα. Μας ρώτησαν αν επρόκειτο για ένα απλό project ή για μια μπάντα που θα έπαιζε για μεγάλο χρονικό διάστημα και αφού ξεκαθαρίσαμε ότι το παίρνουμε πολύ σοβαρά, υπογράψαμε ένα συμβόλαιο για τρία άλμπουμ. Προχωρήσαμε πολύ προσεκτικά, αλλά πολλά πράγματα βασίστηκαν στην εμπιστοσύνη. Η επικοινωνία είναι άμεση, έγκαιρη, πολύ επαγγελματική. Η Metal Blade έχει τόσες πολλές διασυνδέσεις και κάνει πολλά για εμάς επειδή πιστεύει σε εμάς. Έχει επίσης μια καλή οικονομική δύναμη για να βγάλει το άλμπουμ και να υποστηρίξει μια καλή προώθηση. Αυτό είναι σημαντικό για εμάς. Είναι καλοί στο να επενδύουν σε μια ιδέα και επίσης είναι και καλοί σύμβουλοι, οπότε συνολικά είναι ένα σημαντικό πακέτο.

– Θα μπορούσες να μας περιγράψεις περισσότερα για τη διαδικασία παραγωγής του άλμπουμ; Μου αρέσει πολύ το γεγονός ότι ο ήχος έχει μια αίσθηση των 90’s, ότι δεν είναι αυτή η «ψηφιακή – πλαστική» παραγωγή που ακούμε τελευταία από πολλές μπάντες με παρόμοιο με το δικό σας μουσικό στυλ.

Διαβάστε την δισκοκριτική του THEGALLERY.GR αναφορικά με το “Access All Worlds” πατώντας ΕΔΩ.

Jens: Η διαδικασία παραγωγής ξεκίνησε με τις ηχογραφήσεις των ντραμς, στο home studio του ντράμερ μας. Οι κιθάρες ηχογραφήθηκαν επίσης στο στούντιο μας και επεξεργάστηκαν από τον Fredrik. Ο συνδυασμός αυτών των πτυχών οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα. Δεν είχαμε συγκεκριμένες αναφορές ή κατευθύνσεις, απλώς δώσαμε μερικές σημειώσεις στον Fredrik για να προσανατολίσει τον ήχο. Για παράδειγμα, ότι θα θέλαμε να έχουμε έναν ήχο ντραμς της δεκαετίας του ‘90, γρήγορες ρυθμικές κιθάρες και lead κιθάρες με αναφορά στις δεκαετίες του ‘70 – ‘80. Έχουμε τεράστιο θαυμασμό για τους ήχους κιθάρας από τη δεκαετία του ’80 και τα ντραμς από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 – να αναφέρω εδώ το «Conspiracy» του KING DIAMOND, φανταστικός ήχος ντραμς – θέλαμε πραγματικά αυτή τη βαριά ροκ βάση στον ήχο και την παραγωγή μας. Πήγαμε δύο φορές στο Γκέτεμποργκ, μιξάραμε, ανταλλάξαμε εμπειρίες, συζητήσαμε, χαρήκαμε και όλα αυτά τα ωραία πράγματα. Πήραμε το άλμπουμ στο σπίτι, το ακούσαμε για δύο εβδομάδες και μετά επιστρέψαμε στη Σουηδία για ένα Σαββατοκύριακο για να το οριστικοποιήσουμε.

– Ποια είναι τα κύρια στοιχεία που διαμορφώνουν τη μουσική σας κατεύθυνση; Ορισμένοι ακροατές και μέσα ενημέρωσης χαρακτηρίζουν τη μουσική σας ως progressive metal, ωστόσο πιστεύω ότι τα ατμοσφαιρικά death metal στοιχεία είναι πολύ πιο έντονα και ορατά.

Jens: Απλά παίζουμε metal! Μερικές φορές κάνουμε πλάκα γιατί το βρίσκουμε κάπως αστείο να βάζουμε ταμπέλα στο είδος που παίζουμε, είναι προφανές ότι δεν θέλουμε να βάλουμε τη μουσική μας σε κουτάκια. Είναι ξεκάθαρο για εμάς ότι έχει να κάνει με μια σύνθεση ειδών και ιδεών. Έχουμε γενικά αναπτύξει μια χαλαρή διαδικασία, είναι βασικά ό,τι μας εμπνέει, δεν μας ενδιαφέρει το μουσικό στυλ, αρκεί να μας ακούγεται καλά. Φυσικά σε κάποιο βαθμό καθοδηγούμε τους εαυτούς μας, αλλά αυτό το επίπεδο είναι πραγματικά ευρύ. Σίγουρα μπορούμε να ξεχωρίσουμε ιδέες σε μια ευρεία προοπτική του κλασικού, του heavy, του doom, του prog, του death. Καταλαβαίνω ότι ξεκινάς από τη βάση του ατμοσφαιρικού death, λόγω των φωνητικών και της μελωδίας από τις κιθάρες, αλλά τι γίνεται αν για παράδειγμα η τονικότητα ανέβει σε άλλα τραγούδια σε ένα νέο άλμπουμ; Πρέπει να παραδεχτώ ότι υπάρχουν πολλά στοιχεία που δεν φαίνονται σε αυτό το άλμπουμ, καθώς δεν έχουν εκφραστεί ακόμα! Ακουστικές κιθάρες στο ύφος των ULVER για παράδειγμα… Μπορούμε επίσης να κάνουμε μεγαλύτερα, γρηγορότερα, πιο βαριά τραγούδια. Όσο πιστεύουμε σε αυτό και αναπτύσσουμε τη δική μας δημιουργική διαδικασία, τότε αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα εκφραστούμε. Αλλά σίγουρα συμφωνώ με τη βάση των μελωδικών death στοιχείων που αναφέρεις, καθώς προφανώς ακούω πολλές σκανδιναβικές πινελιές εδώ και εκεί.

– Περνώντας τώρα στη στιχουργική κατεύθυνση του άλμπουμ, παρατηρώ ότι υπάρχει ένα κοινό νήμα μεταξύ μουσικής και στίχων. Το αντιλαμβάνομαι ως ένα ταξίδι εξερεύνησης, μια ιστορία ζωής για το άτομο και την ανθρωπότητα. Ποια είναι η πηγή έμπνευσής σας;

Jens: Χαίρομαι που παρατηρείς αυτόν τον συνδυασμό. Η μουσική και οι στίχοι των IOTUNN πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους. Όταν δώσαμε τη μουσική στον Jón, τον ενημερώσαμε ότι θα ήταν υπέροχο οι στίχοι να ταιριάζουν με την ατμόσφαιρα της μουσικής. Είχε κάποιες πολύ ωραίες ιδέες και καταλήξαμε σε μια ενδιαφέρουσα ιστορία επιστημονικής φαντασίας. Η γοητεία της και οι ιδέες για τις ουτοπίες και τις δυστοπίες, η αγωνία για το μέλλον και η οπτικοποίησή του, όλα αυτά τα θέματα μας ενέπνευσαν πολύ. Θέλαμε να θέσουμε καθολικά ερωτήματα, ανεξάρτητα από την εποχή στην οποία βρισκόμαστε. Η έμπνευση για εμάς μπορεί να είναι πολύ διαφορετική, καθώς είμαστε 5 διαφορετικά άτομα. Ο Jón για παράδειγμα έχει σπουδάσει στον τομέα της Βιολογίας, το ακαδημαϊκό υπόβαθρο του ντράμερ μας είναι σχετικό με την Ιστορία, ο αδελφός μου και εγώ έχουμε κλίση στη Φιλοσοφία, ο μπασίστας μας έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες, οπότε θέλαμε να συνδυάσουμε αυτά τα πεδία και να εξερευνήσουμε τι σημαίνει ζωή από μια ολιστική θεώρηση. Φυσικά δεν είναι δυνατόν να τα καλύψουμε όλα σε ένα άλμπουμ, αλλά υπάρχουν κάποια καλά σημεία που αναδεικνύουμε. Η αισθητική της φύσης και η οικουμενική μουσική έκφραση, βιώνοντάς τα μέσα από όλες τις αισθήσεις μας, είναι η πηγή έμπνευσης. Αυτή η διαδικασία είναι θέμα δοκιμής διαφορετικών παραλλαγών. Η ζωή έχει να κάνει με τη σύνδεση με τον εαυτό σου, ποιος είσαι πραγματικά και τι μπορείς να γίνεις, ποιες είναι οι δυνατότητές σου.

– Αναφερόμενος στο «Access All Worlds», έγραψα: «Το νέο άλμπουμ των IOTUNN είναι ένα μουσικό αριστούργημα του ακραίου Metal. Ένα πλανητικό μουσικό ταξίδι σε υπέροχα ηχητικά χρώματα, σε άλλους κόσμους, μη γήινους, αλλά σίγουρα πραγματικούς. Είναι οι μαγικοί κόσμοι του νου και της ψυχής που περιμένουν το κατάλληλο στοιχείο για να ξεκλειδώσουν. Ακριβώς αυτό το στοιχείο είναι το νέο, εντυπωσιακό άλμπουμ των IOTUNN». Πιστεύεις ότι το άλμπουμ σας έχει κάτι το ιδιαίτερο να επιδείξει για τους ακροατές;

Jens: Η περιγραφή σου είναι πραγματικά όμορφη. Εξαρτάται αν ρωτάς τον αισιόδοξο ή τον απαισιόδοξο χαρακτήρα μέσα μου. Αν σου αρέσει να εξερευνάς, να αναρωτιέσαι για τη ζωή και τις φιλοσοφικές διαστάσεις της, αυτό το άλμπουμ έχει σίγουρα κάτι να σου πει. Ο αισιόδοξος μέσα μου παραδέχεται ότι όλοι είμαστε φιλόσοφοι. Ξέρω ότι η φιλοσοφία χρησιμοποιεί την πειθαρχία και αυτό είναι πολύ περίπλοκο, έχει να κάνει με πολύπλοκα συστήματα. Αλλά κατ’ αρχήν είμαστε όλοι φιλόσοφοι και αυτό ξεκινάει όταν ανοίγουμε για πρώτη φορά τα μάτια μας, τη στιγμή που γεννιόμαστε. Από τη μία πλευρά είναι καλό για μένα αν οι άνθρωποι απλά ακούνε τη μουσική, είναι ωραίο και ευπρόσδεκτο. Η ουσία είναι ότι η βάση είναι η μουσική. Ωστόσο, αν υπάρχουν και άνθρωποι που την ακούνε και εμβαθύνουν στην πλήρη προοπτική, θέτουν στον εαυτό τους τα πολύ βασικά ερωτήματα της ζωής, βρίσκουν χρόνο να αναπνεύσουν και νιώθουν έμπνευση να πατήσουν το κουμπί για να σταματήσουν ή να προχωρήσουν μπροστά στη ζωή τους, τότε αυτό είναι ακόμα καλύτερο.

– Αναρωτιόμουν ποια θα μπορούσαν να είναι τα μελλοντικά σας σχέδια σχετικά με την προώθηση του άλμπουμ, δεδομένου ότι υπάρχουν πολλοί περιορισμοί λόγω της πανδημίας…

Jens: Το ερώτημα είναι πώς θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τη δυναμική μας. Ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε σύντομα κάποιες ανακοινώσεις για περιοδείες και αυτό θα μας δώσει περισσότερη ώθηση. Κάθε project απαιτεί ενέργεια και χρόνο, αυτό είναι σίγουρο. Για εμάς είναι σημαντικό να μένουμε συνδεδεμένοι με τον κόσμο. Και όταν ο κόσμος ανοίξει και πάλι, είμαστε σίγουροι ότι θα είμαστε πολύ απασχολημένοι με συναυλίες. Ως εκ τούτου, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και για το υπόλοιπο της χρονιάς, ξεκινήσαμε τη διαδικασία ηχογραφήσεων του δεύτερου άλμπουμ μας. Αυτή τη στιγμή είναι πολύ σημαντικό να αξιοποιήσουμε σωστά τον χρόνο και να κάνουμε σημαντικά βήματα για να ολοκληρώσουμε μέρη του δεύτερου άλμπουμ. Είμαστε ήδη αρκετά μπροστά, έχουμε 8 δυνατά τραγούδια και ξεκινήσαμε το καλοκαίρι την ηχογράφηση των ντραμς και έπειτα και των υπόλοιπων οργάνων.

– Jens, θα ήθελα να κλείσω αυτή τη συνέντευξη με μια προσωπική ερώτηση. Ποια άλμπουμ έχεις ακούσει πρόσφατα;

Jens: Αρχικά το πιο πρόσφατο άλμπουμ των ENSLAVED. Τους λατρεύω. Ο Lars-Goran Pterov πέθανε πρόσφατα, οπότε έβαλα για άλλη μια φορά το άλμπουμ των ENTOMBED «Left Hand Path». Είναι εξαιρετικά βαρύ. Πρόσφατα έπαιξε και το «Heartwork»από τους CARCASS. Είναι ένα από τα παλιά αγαπημένα μου. Και το «The Sham Mirrors»από τους ARCTURUS. Ενδιάμεσα ακούω πολλή κλασική μουσική.

– Σε ευχαριστώ πολύ Jens. Πολλά συγχαρητήρια για το υπέροχο άλμπουμ σας για άλλη μια φορά!

Jens: Θέλω να σε ευχαριστήσω που ανταποκρίθηκες και κάναμε αυτή τη συζήτηση. Τον τελευταίο καιρό συναντάμε σπουδαίους ανθρώπους, όλοι είναι τόσο καλοί μαζί μας και ενημερωμένοι, αυτό είναι καταπληκτικό! Γεια χαρά!

Συνέντευξη: Κώστας Καφρίτσας
Μετάφραση/Απόδοση στα Ελληνικά: Κώστας Καφρίτσας
Επιμέλεια Εξωφύλλου: Γιώργος Τσιλιγγαρίδης
Σχεδιασμός και Επιμέλεια Συνέντευξης: Νίκος Μανούσης
Ημερομηνία: 23 Μαρτίου 2021
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: IOTUNN – Σελίδα Facebook
Copyright © 2021 by THEGALLERY.GR

Αφήστε μια απάντηση