Από τη στιγμή που οι TRIUMPHER κάναν την αρχή με το δίσκο «Storming the Walls» του 2023, δεν έχουν σταματημό! Μέσα σε ενάμισυ χρόνο, κυκλοφόρησαν και το δεύτερό τους άλμπουμ «Spirit Invictus», το οποίο ήδη φιγουράρει σε πολλές best of λίστες για το 2024. Τώρα, οι TRIUMPHER μας κάνουν Χριστουγεννιάτικο δώρο το release party του άλμπουμ ανήμερα των Χριστουγέννων στο Κύτταρο, με εκλεκτούς καλεσμένους μάλιστα. Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον τραγουδιστή/μπασίστα της μπάντας Αντώνη Βαϊλα, τόσο για το άλμπουμ όσο και για άλλα θέματα που μας απασχολούν.
– Καλησπέρα Αντώνη. Καλώς ήρθες στο ηλεκτρονικό περιοδικό του THE GALLERY.GR. Αρχικά, θέλω να μου πεις λίγα πράγματα για τους TRIUMPHER μιας και, παρά τις δύο ολοκληρωμένες σας δουλειές, είστε σχετικά καινούργιοι στον χώρο...
Αντώνης Βαϊλάς: Η ιδέα για τους TRUMPHER προέκυψε το 2019 και από τότε και μέχρι το 2022, ιδιαιτέρως την περίοδο του COVID, γράφαμε το πρώτο μας άλμπουμ το οποίο κυκλοφόρησε τελικά το 2023 από τη Floga Records. Στη συνέχεια είχαμε κάποιες αλλαγές στη σύνθεση για να φτάσουμε στο 2024 και το «Spirit Invictus» με νέα σύνθεση.
-Ποια είναι τα μέλη της μπάντας πλέον;
Α.Β.: Τώρα είμαστε ο Μάριος Πετρόπουλος στις κιθάρες, ο Χριστόφορος Τσακιρόπουλος επίσης κιθάρες, ο Στέλιος Ζουμής στο μπάσο, ο Άγης Τσουκόπουλος στα ντραμς και εγώ στα φωνητικά και στην κιθάρα.
-Απ’ όσο γνωρίζω έχετε αρκετή εμπειρία ως μουσικοί στο χώρο αλλά και πάλι το να βγάλει μία νέα μπάντα δύο ολοκληρωμένα άλμπουμ σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα (μέσα σε ενάμισυ χρόνο) είναι εντυπωσιακό. Πώς προέκυψε αυτό; Ήταν κάτι που το είχατε προγραμματισμένο ή απλά είχατε έτοιμο το υλικό και το κυκλοφορήσατε;
Α.Β.: Όπως σου ανέφερα, είχαμε ηχογραφήσει το «Storming the Walls» από το 2021 και πήρε τόσο χρόνο λόγω διαφόρων καθυστερήσεων και της πανδημίας. Έπειτα, η όλη φάση με το πρώτο μας άλμπουμ που έγινε αποδεκτό τόσο γρήγορα μας έδωσε το έναυσμα να ασχοληθούμε αμέσως με το δεύτερο ώστε να μη χάσουμε το μομέντουμ που είχαμε αποκτήσει.
-Κάτι που παραδέχονται όλοι είναι ότι η εξέλιξή σας είναι θεαματική μεταξύ των δύο άλμπουμ. Το «Storming The Walls» ήταν εξαιρετικό αλλά το επίπεδο του «Spirit Invictus» είναι πολύ ανώτερο. Θα ήθελα να μου πεις ποιες διαφορές εντοπίζεις μεταξύ των δύο άλμπουμ κυρίως συνθετικά. Ποια είναι τα νέα στοιχεία που εντάξατε στη μουσική σας;
Α.Β.: Κατά τη δική μου άποψη, τα δύο άλμπουμ δεν έχουν τόσο μεγάλες διαφορές αλλά υπάρχουν και για τους ακροατές είναι διακριτές. Οι συνθέσεις πλέον είναι πιο άμεσες. Στο «Storming The Walls» έχουμε πιο διαδαλώδεις συνθέσεις, πιο σκοτεινά, doomy περάσματα σε σχέση με το «Spirit Invictus». Στο δεύτερο, κρατήσαμε τα στοιχεία που θέλαμε και μας ταίριαζαν καλύτερα και τα αναπτύξαμε σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα και πιο προσεκτικά. Οπότε προφανώς το «Spirit…» είναι πιο συνεκτικό ως άλμπουμ. Αλλά στην τελική όλα είναι θέμα γούστου. Κάποιοι μπορεί να θέλουν πιο δαιδαλώδη άλμπουμ οπότε σίγουρα θα προτιμήσουν το πρώτο. Κάποιοι άλλοι προτιμούν τα πιο άμεσα άλμπουμ όπου υπάρχει εξέλιξη οπότε θα προτιμήσουν το δεύτερο άλμπουμ. Παρόλα αυτά, θέλω να πιστεύω ότι διατηρήσαμε μια σταθερή ποιότητα όσον αφορά τις συνθέσεις. Αυτό είναι το σημαντικότερο για εμένα.
-Ποια είναι η θεματολογία του «Spirit Invictus»;
Α.Β.: Όπως και το πρώτο μας άλμπουμ, έτσι και το «Spirit…» είναι βασισμένο στην Ελληνική Γραμματεία. Αντλούμε δηλαδή τα θέματα από την Ελληνική Γραμματεία και τα προσαρμόζουμε στις δικές μας ανάγκες ώστε να ταιριάζουν στο είδος μουσικής που παίζουμε. Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες ειδικά όταν ένα άλμπουμ έχει φιλοσοφικό υπόβαθρο αλλά σε γενικές γραμμές παρουσιάζουμε διάφορες ηρωικές μορφές που έχουν υπάρξει. Το άλμπουμ είναι μια ωδή στον ηρωισμό και πως αυτός φτιάχνει έναν ακατέργαστο άνθρωπο, πως τον χτίζει ώστε να μεταβεί στα Ηλύσια Πεδία. Οπότε θα λέγαμε ότι η θεματολογία αφορά τον ηρωισμό. Τόσο το φιλοσοφικό υπόβαθρο όσο και ο τίτλος, ανίκητο πνεύμα, αφορούν ακριβώς αυτό.
-Ποιοί είναι οι συντελεστές του άλμπουμ;
Α.Β.: Γενικά εγώ ασχολούμαι με την αισθητική και δημιουργική διαδικασία και επίσης σε ένα ποσοστό 70-80% κάνω και τις συνθέσεις. Αυτή τη φορά βέβαια όλα τα μέλη συνέβαλαν στη σύνθεση και υπήρξε πολύ καλή συνεργασία. Εγώ βάζω τις βάσεις για ένα τραγούδι και έρχονται οι υπόλοιποι και βάζουν τις ιδέες τους ώστε να χτιστεί το τελικό αποτέλεσμα. Η παραγωγή και οι ηχογραφήσεις έγιναν από τον Γιώργο Εμμανουήλ στα Pentagram Studios. Ο Γιώργος γενικά γνωρίζει ακριβώς τον ήχο που θέλουμε να παρουσιάσουμε και μπορεί να κάνει τη μίξη έτσι ώστε όλα τα στοιχεία, Black Metal με Heavy Metal, να ταιριάξουν ιδανικά. Έχουμε ξανασυνεργαστεί μαζί του οπότε ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Όσον αφορά τους στίχους, τους γράφω εγώ.
-Ο βασικός λόγος που κάνουμε αυτή τη συνέντευξη είναι η συναυλία που θα κάνετε στις 25 Δεκεμβρίου στο Κύτταρο για να παρουσιάσετε το άλμπουμ σας. Μαζί θα έχετε τους ACHELUS αλλά και δύο πολύ ιδιαίτερους καλεσμένους. Οπότε θα ήθελα να μου πεις πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία με τον Σάκη Τόλη των ROTTING CHRIST και τον Anthony «Abbadon» Bray των VENOM.
Α.Β.: Πρώτα θα αναφερθώ στον Bray, Κάποιοι φίλοι της μπάντας μένουν στο Newcastle και είναι φίλοι με τον Bray. Όταν είχε κυκλοφορήσει το «Storming The Wall», είχαν πάρει κατευθείαν το άλμπουμ στα χέρια τους και μια φορά που έτυχε να είναι στο σπίτι του Bray, του το έβαλαν να το ακούσει και του μίλησαν με ενθουσιασμό. Έτσι ήρθαμε σε επαφή και ξεκινήσαμε να μιλάμε γενικότερα αλλά και να βρούμε έναν τρόπο να συνεργαστούμε κάποια στιγμή. Ίσως να πάμε στην Αγγλία και να κάνουμε ένα μίνι τουρ μαζί του. Οπότε όταν οργανώναμε τη συναυλία αποφασίσαμε να τον προσκαλέσουμε και αυτός δέχτηκε με μεγάλη χαρά. Για εμάς ήταν μεγάλη τιμή όπως καταλαβαίνεις.
-Οπότε να αναμένουμε συνεργασία και σε άλλα επίπεδα στο μέλλον;
Α.Β.: Πολύ πιθανό αν τα προγράμματά μας ταιριάξουν με κάποιο τρόπο. Θα ήταν πολύ ωραίο να γίνει. Όσον αφορά τον Σάκη, είμαστε φίλοι, μας ακολουθεί από την αρχή της πορείας μας και γενικά είναι από τους ανθρώπους που πάντα του στέλνω το υλικό να το ακούσει πριν καν κυκλοφορήσει. Οπότε καταφέραμε αυτή τη φορά να συνεργαστούμε πάνω στη σκηνή για να μας τιμήσει και να τον τιμήσουμε. Άλλωστε όλοι μεγαλώσαμε με ROTTING CHRIST οπότε για εμάς είναι μεγάλη τιμή σίγουρα.
-Φαντάζομαι δεν μπορείς να μας πεις τι θα δούμε πάνω στη σκηνή με τους δύο καλεσμένους σας.
Α.Β.: Θα το ήθελα πολύ αλλά καλύτερα όχι για να μη χαλάσουμε την έκπληξη.
-Πέρα από το συγκεκριμένο live έχετε κάτι άλλο στα σκαριά για το κοντινό μέλλον;
Α.Β.: Έχουμε αρκετή δουλειά αφού θέλουμε να προωθήσουμε τη δουλειά μας όσο περισσότερο γίνεται μέσω συναυλιών. Για παράδειγμα έχουμε ένα σόου στην Πάτρα τον Φεβρουάριο, θα ανέβουμε στη συνέχεια Λάρισα και Θεσσαλονίκη ενώ έχουμε κλείσει και ένα φεστιβάλ στο Αμβούργο, στο Hell Over Hammaburg (28/2-1/3/2025). Έχουμε γεμάτο πρόγραμμα. Τα πλάνα μας είναι πολλά και προσπαθούμε να τα βάλουμε σε μια σειρά.
-Θα ήθελα να μιλήσουμε τώρα λίγο γενικότερα. Πώς βλέπεις την Ελληνική Metal σκηνή τα τελευταία χρόνια και ειδικά μετά την πανδημία;
Α.Β.: Γενικά βλέπω την Ελληνική σκηνή να έχει πολλές ευκαιρίες ειδικά τα τελευταία 20 χρόνια, ιδιαίτερα όσον αφορά τον extreme ήχο που πάντα ήταν η ναυαρχίδα της Ελληνικής σκηνής στο εξωτερικό. Νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση σε όλα τα επίπεδα και διαρκώς ξεπηδούν νέες μπάντες που γουστάρουν αυτό που κάνουν και το κάνουν με επαγγελματικούς όρους, με καλές παραγωγές που μπορούν να σταθούν άνετα στο εξωτερικό. Ναι, νομίζω ότι μετά την πανδημία είχαμε μία έκρηξη που συνεχίζεται ακόμα δεδομένου και του πλήθους των συναυλιών που γίνονται και ελπίζω όλο αυτό να αποδώσει και να ωθήσει και νέους ανθρώπους να ασχοληθούν με τη μουσική πιο σοβαρά και το κοινό να αυξηθεί. Είναι ένας κύκλος αφού όσο περισσότερο βελτιώνεται η μουσική τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα ασχοληθούν με αυτή.
–Μία τελευταία ερώτηση που μου αρέσει να κάνω σε μουσικούς. Ποιά είναι η γνώμη σου για την τεχνητή νοημοσύνη στη μουσική αλλά και γενικότερα. Λένε ότι σε κάποια χρόνια από τώρα θα ακούμε ένα τραγούδι και δεν θα ξέρουμε αν το έχει γράψει άνθρωπος ή υπολογιστής. Πιστεύεις ότι είναι ευκαιρία ή απειλή για τη μουσική μας;
Α.Β.: Σε κάθε εποχή, συμβαίνουν πράγματα που δυσκολεύουν την τέχνη. Η τέχνη πρέπει να ανταπεξέλθει και να δείξουν χαρακτήρα οι εκφραστές της. Όπως μπορείς να δεις πίσω μου (δείχνει τον τοίχο όπου είναι κρεμασμένοι πίνακες ζωγραφικής), είμαι και εγώ καλλιτέχνης και μισώ την τεχνητή νοημοσύνη. Τόσο απλά. Προφανώς δεν είμαι από αυτούς που θα γράφουν συνέχεια στα social media κατά της AI αφού ο καθένας κάνει ότι νομίζει καλύτερο. Αλλά η τέχνη είναι αιώνια, αυτό δεν αλλάζει. Τέχνη είναι κάτι που κουβαλάει την ψυχή του καλλιτέχνη μέσα και όσο καλή και να είναι η AI , δεν μπορεί να βάλει ψυχή στο δημιούργημά της. Όσο καλό και να φαίνεται στο μάτι κάτι. Δεν μπορείς να πάρεις κάτι που έφτιαξε ένας υπολογιστής και να του βάλεις ψυχή. Είναι αδύνατο. Δεν υπάρχει ψυχή οπότε θεωρώ ότι η τέχνη δεν έχει να φοβηθεί κάτι, όπως και η μουσική συγκεκριμένα. Ίσως η δουλειά των καλλιτεχνών να μειωθεί, αυτό το αντιλαμβάνομαι. Αλλά η AI είναι τόσο αδιάφορη που οι άνθρωποι θα βαρεθούν αργά ή γρήγορα. Άλλωστε, μέχρι τώρα τουλάχιστον, ό,τι έχω ακούσει που να έχει φτιαχτεί από AI είναι το λιγότερο γελοίο ειδικά στη μουσική. Η AI δεν μπορεί να αναπαράγει την ψυχή που έχει για παράδειγμα το πρώτο MAYHEM άλμπουμ. Μου φαίνεται αδύνατο. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τεχνητή νοημοσύνη αφού δεν είναι νοημοσύνη. Απλά είναι ένας υπολογιστής που τον φορτώνουμε με πληροφορίες και μας δίνει ένα αποτέλεσμα. Αλλά υπάρχει πολύ πληροφορία που ήδη υπάρχει εκεί έξω. Ο αδερφός μου είναι προγραμματιστής και κάποια στιγμή τον ρώτησα το εξής καίριο ερώτημα, αν υπάρχει ποτέ περίπτωση η AI να μας θέσει κάποιο ερώτημα. Και η απάντηση που πήρα ήταν ότι εννοείται πως όχι. Αν συμβεί αυτό κάποια στιγμή, θα έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε δημιουργήσει ζωή. Οπότε για να ανακεφαλαιώσω, δεν πιστεύω ότι η μουσική, η ζωγραφική, ο κινηματογράφος κτλ έχουν να φοβηθούν κάτι από την τεχνητή νοημοσύνη.
-Έχω λάβει διάφορες απαντήσεις για το συγκεκριμένο θέμα. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι κάτι που χρησιμοποιείται ήδη σε άλλα είδη μουσικής αλλά αυτό στο οποίο οι περισσότεροι συμφωνούν είναι ότι δύσκολα θα γίνει στο Μetal. Οι οπαδοί του Metal είμαστε ακόμα αρκετά παραδοσιακοί τύποι. Θέλουμε το cd, το βινύλιο, να πάμε σε μια συναυλία και να μιλήσουμε με τον καλλιτέχνη.
Α.Β.: Εγώ κατηγοριοποιώ το Metal ως μια ανώτερη μορφή τέχνης. Η τέχνη άλλωστε έχει διαβαθμίσεις. Μπορούμε να πούμε ότι τα πάντα είναι τέχνη. Για παράδειγμα να σου φέρω εδώ μπροστά ένα μπουκάλι και να βάλω ανάποδα το καπάκι από πάνω. Αυτό δεν είναι υψηλή τέχνη. Υψηλή τέχνη είναι αυτή που συνδυάζει την εικόνα, το νόημα, το φιλοσοφικό περιεχόμενο και φυσικά την τεχνική κατάρτιση του ίδιου του καλλιτέχνη. Εκεί μιλάμε για την κλασική τέχνη, αλλά γενικά υπάρχουν άπειρα επίπεδα. Δεν πιστεύω ότι η AI μπορεί να φτάσει στο σημείο να δημιουργεί ανώτερη τέχνη, δηλαδή να βάλει ψυχή σε ένα δημιούργημα. Αν κάποιοι είναι εντάξει με αυτό, κανένα πρόβλημα. Μπορούν να ακούν μουσική απλά για να περνάνε καλά κτλ.
-Νομίζω τα καλύψαμε όλα. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου Αντώνη.
Α.Β.: Εγώ ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και σας περιμένουμε όλους στις 25 Δεκεμβρίου στο Κύτταρο!
Συνέντευξη: Κώστας Μπουντούκος
Σχεδιασμός και Επιμέλεια Συνέντευξης: Κώστας Μπουντούκος
Ημερομηνία: 16 Δεκεμβρίου 2024
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: TRIUMPHER – Σελίδα Facebook
Copyright © 2024 by THEGALLERY.GR