Χρονολογία: 2024
Συνολική Διάρκεια: 36:54
Εταιρεία: Les Acteurs De l’Ombre
Πάνω από τρία χρόνια πέρασαν από την κυκλοφορία του «Ὸ Θεὀς Ὸ Βασιλεὐς» και οι Γάλλοι Black Metallers ήρθαν ξανά στο προσκήνιο με την τρίτη τους κυκλοφορία «De Republica», ξεφεύγοντας από το μεσαιωνικό στοιχείο, επικεντρωμένοι σε ένα πιο ιστορικό πλαίσιο που αναφέρεται στη Δημοκρατία κατά το πέρασμα των αιώνων. Η στιχουργική τους σε συνδυασμό με τη χρήση της Γαλλικής γλώσσας δίνουν πραγματικά έναν ιδιαίτερο τόνο και μια ενδιαφέρουσα σημειολογία.
Από το εναρκτήριο τραγούδι «L’homme du Tarn» οι GRIFFON φροντίζουν να μας δώσουν το στίγμα τους, το οποίο ανήκει στο μελωδικό Black Metal με κάποια ακουστικά ιντερλούδια και αφηγήσεις. Αναφερόμενοι στον Jean Jaurès (σοσιαλιστής βουλευτής από το Tarn, ήταν ο μόνος Γάλλος βουλευτής που αντιτάχθηκε στην αύξηση της πολεμικής έντασης στην Ευρώπη πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο γι’ αυτό δολοφονήθηκε το 1914 καθιστώντας τον πλέον μια μορφή του σοσιαλισμού κι έναν ήρωα της ειρήνης), υπάρχει διάχυτη η αίσθηση της μελαγχολίας που την επιτείνει η χρήση βιολιών και μια απαλή ατμοσφαιρική μαυρίλα στο δεύτερο μέρος του κομματιού καταλήγοντας στο συμπέρασμα «Et que maudite soit la guerre!».
Το «Ides Of March» που ακολουθεί καταλαβαίνετε όλοι σε ποιό γεγονός αναφέρεται όταν, ελπίζοντας να σώσει τη ρωμαϊκή δημοκρατία, μια φράξια γερουσιαστών οργάνωσε τη δολοφονία του Ιουλίου Καίσαρα. Η δολοφονία του πυροδότησε τον εμφύλιο πόλεμο που έφερε το τέλος στη δημοκρατία και την αρχή δεκαπέντε αιώνων μοναρχίας. Ένα επίσης μακρόσυρτο τραγούδι, γεμάτο blastbeats, απαγγελίες στα Λατινικά και Ελληνικά, το οποίο όμως μαλακώνει στο τέλος, αφήνοντας μια γλυκόπικρη επίγευση.
Τα επικά Black Metal στοιχεία τύπου BAL SAGOTH θα ακουστούν στο «À l’insurrection» με ατελείωτα blasts, επιθετικά φωνητικά, κιθαριστικά τρέμολος και μια απαγγελία του Victor Hugo να κλείνει ιδεατά τη σύνθεση. Το 1830, μετά από ένα αντιδημοκρατικό πραξικόπημα από τον βασιλιά Κάρολο Χ και την κυβέρνησή του, η Γαλλία εισήλθε σε τρεις ημέρες επανάστασης (27, 28 και 29 Ιουλίου), γνωστές ως «Τρεις ένδοξες ημέρες». Αυτό σήμανε το τέλος της νομιμοποιητικής μοναρχίας.
Το «Semaine Sanglante», είναι η πιο σύντομη σύνθεση του δίσκου και ακολουθεί τα ίδια μοτίβα με τα προηγούμενα τραγούδια, έχοντας κοψίματα, απαγγελίες, υπερηχητικές ταχύτητες και μια μελαγχολία. Αναφέρεται στο 1871 και την ήττα στο Σεντάν η οποία έφερε την κατάληψη της εξουσίας από τους συντηρητικούς και τους βασιλόφρονες, όταν ο λαός του Παρισιού ξεσηκώθηκε και ανακήρυξε την Κομμούνα, μια κοινωνική δημοκρατία. Αυτή η εξέγερση καταπνίγηκε αιματηρά κατά τη διάρκεια της «Ματωμένης Εβδομάδας». Το ίδιο θα συμβεί και στα επόμενα τραγούδια με επίκεντρο τη διατήρηση της Δημοκρατίας στη σύγχρονη εποχή, είτε με την αντιπαράθεση της με την Εκκλησία ,είτε με τον κοινωνικό ξεσηκωμό των «Κίτρινων γιλέκων».
Η παραγωγή και η ηχοληψία του δίσκου είναι καλή και λεπτομερής, ειδικά με τη χρήση ακουστικών πολλές λεπτομέρειες γίνονται εύκολα αντιληπτές στον ακροατή. Το artwork έχει επιμεληθεί ο γνωστός Adam Burke, αποτυπώνοντας πλήρως το μήνυμα που θέλουν να περάσουν οι GRIFFON. Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους: «από τη μια, το άλμπουμ είναι μια ωδή στη Δημοκρατία, που υπερασπίζεται το κράτος δικαίου, την ισότητα και την ελευθερία, και από την άλλη, ένα έργο που ιεροποιεί την Επανάσταση ως λαϊκή έκφραση του αγώνα κατά του δεσποτισμού και της κατάκτησης της ελευθερίας».
Το «De Republica» είναι ένας μελωδικός και ιστορικός Black Metal δίσκος που πέρασα ευχάριστα μαζί του, με ώθησε να διαβάσω, να προβληματιστώ, ευχόμενος να είχε ίσως ακόμη ένα ή δυο τραγούδια.
Βαθμολογία: 7/10
Συντάκτης: Δήμος Καραδήμος
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: GRIFFON – Σελίδα Facebook