Χρονολογία: 2020
Συνολικός Χρόνος: 42:45
Εταιρία: Αgonia Records
Κάθομαι λοιπόν βράδυ αργά, με μόνη συντροφιά ένα αεράκι που κατεβαίνει από το βουνό και δροσίζει την αυλή. Έχω ετοιμάσει όλα τα παρελκόμενα για το γράψιμο, έχω ακούσει το δίσκο πολλές φορές (κι ακόμη τον ακούω) και θεωρώ τον εαυτό μου έτοιμο. Πριν ξεκινήσω να γράφω στον υπολογιστή, ενημερώνομαι για μια νέα δημοσιευμένη συνέντευξη του συγκροτήματος, οπότε σκέφτομαι ότι είναι μια καλή ευκαιρία να αλιεύσω τη γνώμη τους για το δίσκο και την οπτική του. Φευ! Διαβάζω τη συνέντευξη, κάνω αντιπαραβολή με τα χειρόγραφά μου και ο πρώτος κρύος ιδρώτας αρχίζει να κυλά. Ξαναδιαβάζω με μεγαλύτερη προσοχή τη συνέντευξη, ξανά ελέγχω τα γραπτά μου – Ο ιδρώτας με λούζει κανονικά πλέον. Να μην μακρηγορώ, ό,τι είχα έτοιμο για γράψιμο συνέπιπτε με τα πιστεύω της μπάντας. Ό,τι έγραφα στα χαρτιά μου το ανέπτυσσε το συγκρότημα με λεπτομέρεια και σαφήνεια, προχωρώντας τις ιδέες του με τη βοήθεια των εύστοχων ερωτήσεων του συντάκτη . Άντε μετά να εξηγήσω στους αναγνώστες του thegallery.gr ότι δεν έκανα μια στυγνή αντιγραφή της συνέντευξης και να τους πείσω ότι απλά οι απόψεις των HAIL SPIRIT NOIR και η οπτική μας ματιά συμπίπτουν. ΔΕΝ υπάρχει τέτοια περίπτωση, σας το λέω με ειλικρίνεια. Φυσικό κι επακόλουθο ήταν όλα τα χειρόγραφά μου να τσαλακωθούν, να σκιστούν και να πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων και να προσπαθήσω να πιάσω από μιαν άλλη άκρη το νήμα της παρουσίασης του «Eden In Reverse».
Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι πλέον το ρόστερ της Θεσσαλονικιώτικης μπάντας έχει εμπλουτιστεί με επιπλέον 3 παίκτες, τον Φοίβο Χατζή στα drums, γνωστό από τη θητεία του σε AGNES VEIN και KATAVASIA, τον τραγουδιστή Cons Marg, που έχει θητεύσει δίπλα στον Arjen Lucassen και τον «παιχτούρα» πληκτρά Σάκη Μπαντή των HORIZON’S END και UTHULL μεταξύ άλλων. Αυτές οι προσθήκες έχουν βοηθήσει τους HAIL SPIRIT NOIR να επεκτείνουν παραπέρα τις μουσικές τους αναζητήσεις ψάχνοντας ακόμη πιο πολύ τον εμπλουτισμό των συνθέσεών τους. Με δύο πλέον πληκτράδες οι HAIL SPIRIT NOIR μεταλλάσσονται από μια metal μπάντα με έντονα τα Psychedelic Progressive στοιχεία σε μια Progressive μπάντα με Metal στοιχεία. Παρ’ όλα αυτά όμως το σκοτεινό Black στοιχείο δεν έχει εξαλειφθεί και είναι πανταχού παρών να υποβόσκει εκεί που δεν το περιμένεις. Πλέον έχουν ξεφύγει από τη ψυχεδέλεια των 60s και έχουν προχωρήσει στα 70’s-80’s με την εκτεταμένη χρήση των πλήκτρων.
Η εισαγωγή γίνεται με το «Darwinian Beasts» με πολύ έντονη την παρουσία των KRAFTWERK και μια φουτουριστική άποψη περασμένη όμως μέσα από ένα ρετρό πρίσμα. Στο «Incense Swirls», το πρώτο «κανονικό» τραγούδι, η ταχύτητα ανεβαίνει με το στιβαρό rhythm section να δίνει τον τόνο και μια ατμόσφαιρα AYREON να πλανάται στην ατμόσφαιρα, για να φτάσουμε στο «Alien Lip Reading» όπου τα κοσμικά ταξίδια των ARCTURUS συμπλέουν μαζί με τη σκοτεινιά των OPETH, ένα πραγματικά απαιτητικό αλλά και ολοκληρωμένο τραγούδι που σε ταξιδεύει σε χωροχρόνους, καταφέρνει να σε ηρεμήσει και μετά να σε εκτοξεύσει σε τροχιά γύρω από όχι και τόσο γαλήνια ουράνια σώματα.. Στο «Crossroads» , το single του δίσκου έχουμε τη συμμετοχή του Lars Nedland των SOLEFALD , BORKNAGAR και VINTERSORG και μιας κι αναφέραμε τους SOLEFALD, όντως ο Lars κατάφερε και έδωσε αυτή την χροιά και σε συνεργασία με τον Cons Marg εξελίσσουν το τραγούδι φωνητικά με τα περάσματα των AMORPHIS στα πλήκτρα και την μεταλλική ανάταση στο τέλος του τραγουδιού. Στο «First Ape On New Earth» πάλι κάνουν την εμφάνισή τους OPETH στοιχεία με το δυνατό μπάσιμο και την αιώρηση στο διάστημα με τις δισολίες όχι στις κιθάρες, αλλά στα πλήκτρα, θυμίζοντας μου αυτή η αιώρηση το Νίκο Γκάλη και τις διαστημικές του πτήσεις, που χόρευε όλες τις αντίπαλες άμυνες για να τις ταπεινώσει με τα απίστευτα καλάθια του. Η ιστορία του κήπου της Εδέμ ξαναγράφεται εδώ από μια Δαρβίνεια οπτική, με έναν τρόπο που μόνο ο Richard Dawkins, ο γνωστός εξελικτικός βιολόγος, σκεπτικιστής και άθεος ,το «Ροτβάηλερ του Δαρβίνου» όσον αφορά τη φυσική επιλογή, θα μπορούσε να περιγράψει… Στο κλείσιμο έχουμε το σχεδόν 10λεπτο έπος «Automata 1980» με σαφείς αναφορές σε Βαγγέλη Παπαθανασίου και Jean Michel Jarre το οποίο συμπυκνώνει όλα τα στοιχεία των HAIL SPIRIT NOIR και την εξέλιξη τους σε μια μπάντα που σε κάνει να απορείς έως ποιό σημείο μπορούν να φτάσουν.
Θα το πω, τώρα που κλείνω αυτή την παρουσίαση, κινδυνεύοντας να χαρακτηριστώ μετά Χριστόν προφήτης. Ήμουν βέβαιος ότι μετά το τρομερό «Oi Magoi» πόσο μάλλον στο «Mayhem In Blue» οι HAIL SPIRIT NOIR θα εξελίσσονταν παραπέρα, πέρα από οποιαδήποτε metal στεγανά και με την μονιμοποίηση των τριών νέων μελών θα άφηναν πίσω τους το μαυρομεταλλικό παρελθόν και θα επικεντρωνόταν σε κάτι πιο φουτουριστικό και υπερκοσμικό. Αυτή η βεβαιότητα μου επαληθεύτηκε εν μέρει μιας και οι HAIL SPIRIT NOIR στον τέταρτο δίσκο τους μας παρουσίασαν ένα αμάλγαμα ψυχεδελικού προοδευτικού –rock να το πω- metal να το πω – υπερβατικού αριστουργήματος που μου στοιχειώνει τις νύχτες μου και με φέρνει σε απόγνωση κοιτώντας τον έναστρο ουρανό λίγο πριν την εμφάνιση του Αυγερινού. Δεν τολμώ να κάμω πρόβλεψη αυτή τη φορά, θα αφεθώ να διαψευστώ πανηγυρικά.
Βαθμολογία: 8/10
Συντάκτης: Δήμος Καραδήμος
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: HAIL SPIRIT NOIR – Σελίδα Facebook
Εξαιρετική κυκλοφορία που κοιτάει στα ίσια τις αντίστοιχες του εξωτερικού. Από τα καλύτερα ελληνικά άλμπουμ που έχω ακούσει τα τελευτία χρόνια.